تجمع مرغداران اصفهانی در اعتراض به ساعت کشتار مرغ

تجمع مرغداران اصفهانی در اعتراض به ساعت کشتار مرغ
رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی در اصفهان گفت: مرغداران اصفهانی جهت اعتراض به ساعت کشتار و بارگیری مرغ در اصفهان در مقابل اتحادیه مرغداران تجمع کردند.
مهدی پاکزاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به بارگیری مرغ گوشتی مرغداران در ساعت سه صبح، اظهار داشت: بارگیری مرغ برای کشتارگاه در این ساعت برای مرغداران مشکل و غیر قابل اجرا بود.
وی افزود: جلسه‌ای در هفته گذشته در سازمان جهاد کشاورزی با حضور نماینده مرغداران انجمن صنفی و دامپزشکی برگزار شد که در آن جلسه با اعتراض مرغداران نسبت به زمان اعلام شده مواجه شدند.
رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی در اصفهان ادامه داد: زمان بارگیری و فرستادن مرغ به کشتارگاه در ساعت سه صبح منجر به اعتصاب رانندگان کشتارگاه شد و بارگیری برای مرغداران صورت نگرفت که باعث شد مرغداران ضرر مادی زیادی متحمل شوند.
وی بیان کرد: قرار بود مرغداران امروز مقابل استانداری در اعتراض به ساعت بارگیری تجمع کنند که با پیگیری‌های صورت گرفته توسط سازمان جهاد کشاورزی این تجمع در مقابل استانداری لغو شد.
پاکزاد ادامه داد: جهاد کشاورزی با میانجی‌گری مرغداران گوشتی را از تجمع در مقابل استانداری منصرف کرد اما این مرغداران هم‌اکنون در مقابل اتحادیه مرغداران تجمع کرده‌اند

امکان خرید تضمینی تخم مرغ مازاد مرغداران وجود ندارد
خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: از آن‌جا که شرایط ذخیره تخم مرغ بسیار دشوار (هزینه بر) است، برنامه‌ای برای خرید تضمینی و پاستوریز‌سازی آن نداریم اما زیرساخت‌های صادرات این محصول در سال جاری فراهم می‌شود.
حسن رکنی در گفت‌و‌گو با تسنیم در واکنش به خواست مرغداران برای تعیین نرخ سقف و کف و خرید تضمینی تخم مرغ افزود: نگاه به صنعت طیور به صورت عرضه و تقاضاست و اعتقادی به تعیین نرخ سقف و کف برای محصولی مانند تخم مرغ نداریم.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: برای تنظیم بازار این محصول در سال جدید به دنبال ایجاد شرایط زیرساختی صادارت هستیم تا بر این اساس، تولید مازاد تخم‌مرغ کشور صادر شود.
رکنی در پاسخ به امکان پاستوریزه کردن تخم‌مرغ برای امکان ذخیره‌سازی و صادرات این محصول اظهار داشت: ذخیره‌سازی تخم مرغ عملی سخت بوده و تنها از طریق پاستوریزه کردن امکانپذیر است.
وی اضافه کرد: برنامه‌ای برای خرید تضمینی و ذخیره سازی این محصول به صورت پاستوریزه وجود ندارد اما از تشکل‌های متقاضی برای تحقق این امر حمایت می‌شود.
شرایط تأمین منابع مالی صندوق توسعه صنعت طیور کشور
رکنی گفت: برای حمایت از این صنعت، صندوق حمایت از توسعه طیور تشکیل شده اما هنوز منابع مالی این صندوق تأمین نشده است و سازمان تعاون روستایی پیگیر این موضوع است.
معاون حجتی تأکید کرد: برای تامین هر چه سریع‌تر منابع 50 میلیارد تومانی صندوق تصمیم بر این شده که بخش از سرمایه صندوق با اختصاص نهاده‌های مصرفی طیور از طریق شرکت پشتیبانی امور دادم، تامین شود.
رکنی تاکید کرد: با توجه به اینکه اختصاص نهاده‌های طیور به این صنعت، سرمایه ای مصرفی به حساب می‌آید، سعی شده که بخش کمی از سرمایه صندوق در قالب کالای مصرفی تامین شود و مابقی آن به صورت نقدینگی باشد.
معاون حجتی در پایان یادآورشد: صنعت طیور ایران پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است به طوری که در گذشته برای تنظیم بازار در مواقع پر تقاضای سال  اقدام  به واردت می‌شود اما در حال حاظر ذخایر شرکت پشتبانی امور دام جوابگویی نیاز بازار در تمام طول سال است وباید فکری برای صادارت تولید مازاد داشت.
فرزاد طلا کش دبیرکل کانون سراسری مرغ تخمگذار در مصاحبه خود با تسنیم خبر از ضرر 800 میلیارد تومانی مرغدارن مرغ تخمگذار در سال گذشته و تولید روزانه  600 تن تخم مرغ مازاد در سال جاری، داد.
 
کلمات کلیدی
نظرات شما
  •  

    صادق محمدیان گفت : ۹۴/۰۲/۰۳

    بخش مرغداری کشور نیازمند اصلاحات بسیار زیادی است ....مرغداری صنعتی است که در کشور ماحرف اول را میزند

    پاسخ...
  •  

    مرغداراهوازی گفت : ۹۴/۰۲/۰۵

    طبق اظهارجناب آقای رکنی نگاه به صنعت طیور عرضه وتقاضاست پس چرادرزمان کمبودعرضه وافزایش قیمت فقط خواجه حافظ شیرازی است که آنهم بعلت فوت صدایش درنمی آیدوسایرمسولین خودراملزم به کنترل قیمت وتشکیل ستادتنظیم بازاروکمیته های تعزیرات میدانندومیخواهندتولیدکننده رابه چهارمیخ بکشنداکنون که تولیدکننده داردکلیه سرمایه اش راازدست میدهد چراهمه مسئولین گوشه عزلت گزیده وصدایشان درنمی آیدخداباصابران است وظلم پایدارنیست الملک یبقامع الکفرولایبقامع الظلم

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com