تجار ایرانی مجاز به صدور مرغ به بازار روسیه هستند

تجار ایرانی مجاز به صدور مرغ به بازار روسیه هستند
معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای صادرات مرغ ایران به روسیه توافقات بهداشتی بین سازمان دامپزشکی دو کشور نهایی شده است و تجار می‌توانند به بازار روسیه مرغ صادر کنند.
حسن رکنی در مراسم افتتاح نمایشگاه صنعت دام، طیور، شیلات، آبزیان و صنایع وابسته در محل نمایشگاه بین‌المللی مازندران در قائمشهر به خبرنگاران گفت: تاییدیه اولیه صادرات مرغ ایران به روسیه گرفته شده است.
وی یکی از زنجیره‌های تولید مرغ و صادرات آن به روسیه را مازندران ذکر کرد و افزود: در حال حاضر روسیه تعرفه صادراتی مواد پروتئینی را برای ایران تعریف کرده است که رقابت را برای تولیدکنندگان و تجار مشکل کرده است.
وی بدون اعلام میزان این تعرفه اظهار داشت: در حال رایزنی برای تغییر این تعرفه هستیم.رکنی در مورد یارانه شیر توسط دولت گفت: با توافق تولیدکنندگان شیر و کارخانجات صنایع لبنی، شرایط قیمتی شیر در حال منطقی شدن است.
وی ادامه داد: امیدواریم دامداران از قیمت شیر توافقی با صنایع لبنی راضی شوند و نیازی به دخالت دولت نباشد.
وی اظهار داشت: بیش از دو میلیون تن ظرفیت تولیدات بخش طیور کشور است و امسال نزدیک به 100 هزار تن مرغ و تخم‌مرغ صادر شده است. وی تصریح کرد: باید از نیاز سه میلیون تن مرغ در بازار اطراف کشورمان که مطالبه جدی مرغ ایران را دارند، استفاده کنیم.
رکنی مقدار تجارت جهانی تخم‌مرغ در سال را سه میلیون تن عنوان کرد و گفت: 300 هزار تن آن نیاز اطراف کشورمان است که پارسال 70 هزار تن صادرات تخم‌مرغ داشته‌ایم و امیدواریم با پویایی بازار کشورمان را بیشتر کنیم. 
 
نظرات شما
  •  

    کاوه از مریوان گفت : ۹۴/۰۷/۱۲

    تو دنیا هر کشوری خواسته صادراتشو رونق بده به صادرکننده ها یارانه یا جوایز صادراتی دادن تا بتونن بازار را مال خودشون بکنن و تولیدشون رونق بگیره جز ایران، همه مقدمات کار فراهمه ولی با این قیمت صادرات برای صادر کننده نمیصرفه، منم مجوز صادرات به کردستان عراق را دارم 1000 تن ولی قیمت بالاست نمیصرفه، تا تولید کننده ها کلا نابود نشدن کمک کنید به حل مشکلات صادرات

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com