تعیین تکلیف ستاد تنظیم بازار برای تولید پایدار مرغ در هفته آینده

تعیین تکلیف ستاد تنظیم بازار برای تولید پایدار مرغ در هفته آینده
ستاد تنظیم بازار دوشنبه هفته آینده جلسه‌ای برای تعیین و تکلیف وضعیت تولید مرغ برگزار می‌کند که در آن درباره چگونگی حفظ منافع تولید با در نظر گرفتن کنترل قیمت‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور امروز با اعلام این خبر گفت: با وجود افزایش هزینه‌های تولید که در سال گذشته به‌دلیل تغییر نرخ ارز وارداتی نهاده‌های دام و طیور شکل گرفت، قیمت مرغ تغییر محسوسی نداشت که این امر مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.
محمد یوسفی افزود: میزان تولید مرغ در وضعیت مازاد مصرف قرار دارد و انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام مملو از مرغ است که برای تزریق در زمان‌های پرمصرف و در شرایط خاص در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: مرغ زنده هم‌اکنون درب مرغداری چهارهزار و 200 تومان به فروش می‌رسد، اما برآورد انجمن درباره قیمت تمام‌شده بر اساس نرخ روز چهارهزار و 700 تومان است.
یوسفی با اشاره به اینکه تعادل قیمت مرغ به تولید پایدار این محصول کمک می‌کند، ادامه داد: برای تولید پایدار این محصول در کشور و حفظ منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ستاد بازار تنظیم دوشنبه هفته جاری جلسه‌ای برای تعیین و تکلیف وضعیت تولید مرغ برگزاری می‌کند که در آن درباره چگونگی حفظ منافع تولید با در نظر گرفتن کنترل قیمت‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.
قیمت جوجه یک‌روزه تا 600 تومان کاهش یافت
رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ کشور تصریح کرد: جایزه صادراتی، یارانه به تولید یا مصرف، تأمین خوراک دام و طیور به قیمت مناسب ازجمله راهکارهایی است که در زمینه تنظیم بازار تولید مرغ تأثیرگذار است.
وی یادآور شد: قیمت هر قطعه جوجه یک‌روزه 600 تا 900 تومان در بازار مصرف به فروش می‌رود که در مقاطعی نرخ این محصول تا دوهزار تومان نیز بالا رفته بود.
یوسفی با اشاره به اینکه کاهش قیمت جوجه یک‌روزه اعلام خطر برای صنعت مرغداری است، تأکید کرد: تولیدکننده جوجه برای حفظ منافع خود در این شرایط به طور معمول اقدام به کاهش سطح تولید می‌کند که در این زمینه دولت با دخالت خود می‌تواند ممانعت ایجاد کند.

 
نظرات شما
  •  

    فرزان گفت : ۹۳/۰۵/۲۲

    چه حرفهاى قشنگى آقاى يوسفي يعنى قرار است توليد كننده مرغ اميدوار بشه كه دوشنبه قرار است وضعمان بهتر بشه اما يادت رفت بگى كدوم دوشنبه مثلا دوشنبه ماه ديگر يا سال ديگر يا ده سال ديگر يا دوشنبه اى كه ديگر توليد كننده اى ديگر زنده نيست بابا بي خيال ما شو ديگر كسى نمانده كه بخواهد دنبال توليد بره پول بزار بأنك 0/25 سود خالص بدون استرس و ماليات و تلفات بخور حالش را ببر نه اينكه اخر دوره 20ميليون هم از جيب بزارى و برى كه همه بگم به به آقا عبدالله توليد كننده است نه برادر موش جان خودتان و بس مال خودت

    پاسخ...
  •  

    علي اسدالهي گفت : ۹۳/۰۵/۲۳

    كاش ستاد تنظيم بازار يا هر مرجع ديگه بداند كه چي بر سر مرغداران امد. كاش بداند كه هر شغل ديگه اي داشتيم از مرغداري بهتر بود. زندگي مان بر فنا رفت. كاش بجاي پايين اوردن قيمت مرغ كمي به فكر حمايت اين قشر بيچاره بوديد. مرغ مصرف كننده از جيب مرغدار ارزان شد

    پاسخ...
  •  

    علي اسدالهي گفت : ۹۳/۰۵/۲۴

    خدايا خودت به داد ما مرغداران مظلوم و بچه هاي بيچاره مان برس. خدايا هركه عمدا به اين قشر بيچاره ظللم مي كند با بيماري سرطان روبرويش كن

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گرفتار گفت : ۹۳/۰۵/۲۴

    حیف من مرغداری بی پول وگرفتار هستم اگر کسی این مطلب را میخواند که تو زمینمه فیلم سازی هست با این مطلب "حمایت از تولید مرغ "میتوان یک فیلم کمدی درام ساخت اول فیلم از بی پولی وسردرگمی مرغدار میخندند اخر فیلم به حال تولید مملکت و خودشان که مصرف کننده هستند ماتم میگیرند.
    ای مسول متفکر بدقولی تا کی؟
    دروغ تا کی؟
    اقایان کمی هم به فکر تولید کنندگان بیچاره باشد .این را باور کنید که شما در قبال تولید کننده مسول هستید.
    اگر این جلسه تو کره ماه هم بود تا حالا بعد از یک سال صورت گرفته بود
    عجججججججله کند

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com