تعطیلی و رکود به صنعت مرغداری رسید

تعطیلی و رکود به صنعت مرغداری رسید
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صنعت مرغداری درباره مشکلات ساختاری این صنعت مهم به عدم وجود سرمایه در گردش تولیدکنندگان مرغ اشاره کرد و گفت:‌ تولیدات این صنعت مازاد بر نیاز داخل بوده اما زنجیره تولید با چالش‌های اساسی روبه‌روست.
حمید فاضلی با اشاره به اینکه صنعت مرغداری کشور دچار مشکلات ساختاری شده است، اظهار داشت:‌ با وجود اینکه این صنعت به طور سنتی و با ساختارهای روز دنیا فاصله دارد، عدم چیدمان زنجیره تولید صنعت را با چالش‌های اساسی مواجه کرده است.
وی افزود: هم اکنون تولیدکنندگان به صورت سنتی و جزیره‌ای‌وار فعال هستند در حالی که در دنیا هلدینگ‌های بزرگی از ابتدای زنجیره تولید تا انتها به طور یکپارچه و منظم عملیات کاری را انجام می‌دهند.
فاضلی با بیان اینکه صنعت طیور با دیگر صنایع شرایط متفاوتی دارد،‌ گفت: سال‌های گذشته دولت‌ها به صورت رانتی یارانه به این  صنعت تزریق می‌کردند تا تولید گوشت در رفاه بماند، در حالی که برنامه‌ریزی صحیحی برای ایجاد نظام یکپارچه تولید وجود نداشت.  به عبارت دیگر در این صنعت نیازمند یک بانک اطلاعاتی دقیق از میزان تولید و مصرف هستیم.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صنعت مرغداری، با اشاره به تولید مازاد مرغ نسبت به مصرف کشور گفت: هم اکنون عرضه و تقاضای کشور در تولید مرغ توازن ندارند و مردم به دلیل کاهش قدرت خرید به دیگر مواد غذایی ارزان‌تر بازار روی آورده‌اند و این موضوع با مازاد ذخیره‌سازی مرغ در کشور ارتباط مستقیم دارد.
وی گفت: علاوه بر این دولت نیز برای جلوگیری از ذخیره‌سازی مرغ اقدام به تزریق پول و خرید می‌کرد اما اکنون به دلیل کاهش منابع این امکان را ندارد و هم اکنون شاهد نوسانات شدید و مستمر در این خصوص هستیم.
فاضلی تأکید کرد: صنعت طیور ایران از امریکا و هلند وارد شده است و یک صنعت وارداتی است در حالیکه طبق ساختارها و زنجیره تولید آنها روند تولید در ایران رعایت نمی‌شود؛‌ بنابر این از میزان تولید و مصرف در کشور آمار دقیقی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه تولید در این صنعت در ایران باید به سمت مرغ‌هایی با وزن یک تا 1.5 کیلو برود، گفت: این موضوع رعایت نمی‌شود و به صورت جزیره‌ای هر تولیدکننده برای خود اقدام به تولید می‌کند؛ با این حال 30 تا 40 درصد ظرفیت تولیدی به دلیل عدم وجود تقاضا راکد است و تولیدکنندگان حاضر هستند با زیان محصولات خود را بفروشند.

 
نظرات شما
  •  

    م_مسعود گفت : ۹۵/۰۳/۳۱

    جناب مدیر عامل سلام وطاعات شما قبول.مطمئن باش تازمانیکه جنابعالی ورئیس انجمن مرغداران بجای جمع اوری اطلاعات بسیار دقیق موجوددرتعاونی وانجمن شهرستان واستانها که زیر مجموعه مستقیم شما هستند بنگارش انشاوتوضیح واضحات مشغولیدوبجای کمی مطالعه دراین مقوله هرچه بذهنتان میرسد میگوئیداکراتفاقی ازاین بدتر هم بوقوع نپیوندد جای شکرش باقیست .مطمئن باشید گوش تولید کنندگان این صنعت بدهکار حرفهای شما نیست همینکه تبلیغ مرغ 1200و1500گرمی راباقیمت 1200تومان ببالای جوجه عنوان میکنید میفهمند توی چنته چیزی نداری

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com