تعطیلی کشتارگاه های دام سنتی با اجرای یک برنامه دو ساله

تعطیلی کشتارگاه های دام سنتی با اجرای یک برنامه دو ساله
مدیرکل دفتر نظارت و بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور گفت: در نظر داریم با اجرای یک برنامه زمان بندی دو ساله، کشتارگاه های سنتی را از لحاظ بهداشتی ارتقا دهیم تا به کشتارگاه های صنعتی تبدیل شوند و یا آنکه این مراکز باید تعطیل شده و از چرخه تولید خارج گردند.
عباس عباسی گفت: در برنامه پیش بینی شده امسال، ساماندهی کشتارگاه های دام سنتی را در دستور کار داریم، زیرا تعداد کشتارگاه های صنعتی فعال و آنهایی که پروانه تاسیس گرفته اند بیش از حد نیاز کشور است.
وی اظهار داشت: هم اکنون 383 کشتارگاه دام در کشور فعال است که از این تعداد 75 واحد صنعتی و 308 واحد سنتی هستند. تمام کشتارگاه های سنتی در مالکیت شهرداری ها قرار دارند.
عباسی تصریح کرد: سالانه 25 درصد از دام مورد نیاز کشور در کشتارگاه های سنتی و 75 درصد آن در کشتارگاه های صنعتی کشتار می شود.
مدیرکل دفتر نظارت و بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: در راستای سامان دهی کشتارگاه های سنتی که عمدتا در مالکیت شهرداری ها قرار دارند، تفاهم نامه منعقد شده که در چارچوب آن با اجرای یک برنامه زمانبدی شده، این کشتارگاه ها یا باید از لحاظ بهداشتی و بهداشت فرایند خط تولید ارتقا یابند و خودشان را به سطح واحدهای صنعتی رسانده و بتوانند پروانه بهداشتی از سازمان دامپزشکی دریافت کنند و یا تعطیل نمایند و از چرخه تولید خارج گردند.
وی ادامه داد: به دلیل شرایط آب و هوایی در برخی از مناطق کشور استثنائاتی نیز وجود دارد، از جمله برای کشتارگاه های جنوب کرمان در نظر داریم از لحاظ رعایت اصول بهداشتی سطح شان ارتقا یابد تا شرایط برای ایجاد کشتارگاه های صنعتی در این استان نیز فراهم گردد.
عباسی تصریح کرد: ساماندهی کشتارگاه های سنتی به طور قطع برنامه امسال سازمان دامپزشکی است و در صورتی که به طور کامل محقق نشود در برنامه ششم و سال 95 ادامه خواهد یافت.
وی تاکید کرد: 48 کشتارگاه سنتی در حال احداث داریم که کم و بیش به بهره برداری می رسند و با راه اندازی این کشتارگاه ها، دیگر فضایی برای فعالیت کشتارگاه های سنتی باقی نخواهد ماند.
وی افزود: انتظار می رود با تشکیل کمیته امور ساماندهی کشتارگاه ها در استانداری های کشور و با تکیه بر این موضوع که کشتارگاه های صنعتی ما پاسخگوی نیاز کشور است، نسبت به تعطیلی کشتارگاه های سنتی که کمترین شرایط بهداشتی را دارند، اقدام خواهد شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com