تامین 50 درصد نیاز مرغ فهرج با راه‌اندازی مرغ‌داری مکانیزه

تامین 50 درصد نیاز مرغ فهرج با راه‌اندازی مرغ‌داری مکانیزه
50 درصد گوشت مرغ شهرستان فهرج و بخشی از نیاز شهرستان‌های هم‌جوار با راه‌اندازی مرغ‌داری مکانیزه تامین شد.
رضا سجادی بمی، اقدام به راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرغداری مکانیزه جنوب شرق استان کرمان در روستای علی‌آباد سجادی شهرستان فهرج کرده است.
سجادی در دیداری اظهار داشت: برای اشتغال‌زایی در منطقه و با توجه به نیاز شهرستان فهرج و شهرستان‌های هم‌جوار اقدام به راه‌اندازی مرغ‌داری تمام مکانیزه کرده‌ام.
وی افزود: حتی ساختن دان و انتقال آن به سالن‌های مرغ‌داری تمام اتوماتیک انجام می‌گیرد و این مرغ‌داری دارای سیستم مدار بسته است که از هر مکانی قابل رویت و پیگیری است.
سجادی بیان داشت: زمین واگذاری این پروژه 8 هزار متر مربع و زیربنای ساختمان و سوله آن 2 هزار و 800 متر مربع است و در حال حاضر هر سالن آن دارای 12 هزار قطعه مرغ آماده عرضه است.
وی با اشاره به میزان دریافت تسهیلات بانکی برای راه‌اندازی این مرغ‌داری خاطرنشان کرد: 5 میلیارد ریال از صندوق تعاون از سوی بانک توسعه و تعاون دریافت و قرار شد این تسهیلات پرداختی پس از یک سال ساخت و ساز و یک سال تنفس بازپرداخت شود.
سجادی افزود: اکنون که تسهیلات را دریافت کرده‌ایم، تقسیط وام اجرا و اعلام کردند که  تسهیلات تنفس ندارد و هم اکنون باید بازپرداخت شود و بنده را در این زمینه در تنگنا قرار دادند.
وی از تامین 50 درصد مرغ مورد نیاز شهرستان فهرج خبر داد و تصریح کرد: با راه‌اندازی این مرغ‌داری 50 درصد مرغ شهرستان فهرج و همچنین نیازهای دیگر شهرستان‌های هم‌جوار را تامین می‌‌کنیم.
سجادی با بیان اینکه با راه‌اندازی این مرغ‌داری ایجاد اشتغال‌زایی شده است، گفت: با راه‌اندازی این مرغ‌داری برای 12 نفر اشتغال‌زایی دائم و برای 20 نفر اشتغال‌زایی موقت و فصلی ایجاد شده و این مرغ‌داری در زمینه تامین کود کشاوری نیز مشکل منطقه را تامین می‌کند.
این کارآفرین با اشاره به نبود باسکول در فهرج عنوان کرد: نبود باسکول در شهرستان فهرج یکی از مشکلات این شهرستان است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com