تا 2 سال آینده، 3 کشتارگاه شترمرغ ساخته می شود

تا 2 سال آینده، 3 کشتارگاه شترمرغ ساخته می شود
شاید اضافه شدن تعداد کشتارگاه های مخصوص شترمرغ، خبر خوبی باشد اما با توجه به تعداد پایین کشتار در حال حاضر صرفه اقتصادی ندارد.
پرویز نیامنش رییس هیات مدیره شرکت تعاونی پرورش شترمرغ گفت: هم اکنون تنها یک کشتارگاه در کشور مخصوص شترمرغ وجود دارد که تا 2 سال آینده این کشتارگاه ها به 4 عدد خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه کشتارگاه های جدید در استان های اصفهان و مشهد فعالیت خواهند کرد، افزود: با توجه به هزینه 5 تا 6میلیاردی برای احداث این کشتارگاه ها بعید به نظر می رسد با تعداد کم کشتار روزانه، بتوانند به کار خود ادامه دهند.
نیامنش اضافه کرد: در 6ماهه اول سال تنها 50هزارکشتار انجام شده که این مقدار نسبت به دام های دیگر، اصلا قابل مقایسه نیست.
وی ادامه داد: اکنون 80هزار قطعه پرواری در کشور داریم و طی 7ماه گذشته 300هزار قطعه نیز به جوجه های تولیدی اضافه شده است.
نیامنش با بیان اینکه تولید گوشت، کفاف نیاز داخل را نمی دهد، عنوان کرد: برخی محصولات شترمرغ، غیر از گوشت به کشورهای دیگر صادر می شود. به عنوان مثال، در سال جاری حدود 30هزار قطعه پوست و همین مقدار نیز پوکه تخم شترمرغ به کشور آلمان صادر شد.
رییس هیات مدیره شرکت تعاونی پرورش شترمرغ گفت: بزرگ ترین مشکلی که این صنعت با آن درگیر است، هزینه های سرسام آور نهاده های دامی بوده که موجب بالا رفتن هزینه های تولید می شود.
به گفته وی، تاکنون 656 مجوز احداث مزرعه پرواربندی و مولد شترمرغ در کشور صادر شده که بسیاری از آنها توانایی ماندگاری ندارند و ضرر می کنند. زیرا با 20 یا 30 قطعه کار خود را آغاز می کنند در حالی که اگر قرار است این صنعت، سودده باشد باید حداقل با 50 قطعه کار را شروع کرد و کمتر از آن صرفه اقتصادی نخواهد داشت.
نیامنش در پایان ضمن اشاره به عدم آگاهی کافی مسئولان درباره شترمرغ اظهار کرد: در حال حاضر گوشت شترمرغ بدون بسته بندی در بازار 38هزارتومان و روغن، 200هزارتومان در هر کیلوگرم، تخم بی نطفه 20هزارتومان و پوست خام 25هزارتومان قیمت دارد. 
 
کلمات کلیدی کشتارگاه شترمرغ
نظرات شما
  •  

    محمد فتحی گفت : ۹۶/۰۸/۳۰

    باسلام.برا شروع با وجود مکان پرورش پیشنهاد شما چیه؟ممنون

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com