سیاست های خرید تضمینی ذرت دانه ای ابلاغ شد

سیاست های خرید تضمینی ذرت دانه ای ابلاغ شد
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی سیاست خرید تضمینی ذرت دانه ای را برای اجرا به دستگاه های مجری ابلاغ کرد.
به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، در این ابلاغیه شرکت پشتیبانی امور دام کشور به عنوان دستگاه مجری قیمت تضمینی و مباشر در استان های عرضه فیزیکی موظف شده است در استان های مشمول طرح گواهی سپرده کالایی با واحدهای ذرت خشک کنی و در صورت امکان واحدهای ذرت خشک کنی دارای انبار مورد پذیرش بورس قرارداد ببندد و در صورت محدودیت انبار، محصول خشک شده را به انبارهای پذیرش شده بورس حمل کند.
بر اساس این ابلاغیه، سازمان مرکزی تعاون روستایی به عنوان نماینده مباشر پذیرش انبار (شرکت پشتیبانی امور دام کشور) موظف است همه تضامین تعیین شده برای انبار متعلق به مجموعه تعاون روستایی را در چارچوب مقررات، برای پذیرش انبارهای قبل از آغاز برداشت در استان های تعیین شده به منظور اجرای طرح در قالب گواهی سپرده کالایی تودیع کند.
استان های خوزستان، کرمانشاه، فارس، کرمان، کرمان جنوب، قزوین و کردستان برای اجرای طرح در قالب گواهی سپرده کالایی و سایر استان های کشور برای اجرای طرح در قالب عرضه فیزیکی تعیین شده اند.
سازمان های جهاد کشاورزی استان ها نیز مکلفند تا هفدهم شهریورماه اطلاعات کشاورزان را برای احراز هویتی و میزان قابل تحویل نوشته شده در سامانه ثبت اطلاعات کشاورزان را تایید و در صورت نبود هر یک از اطلاعات هویتی و حساب و میزان برداشت کشاورزان، این اطلاعات را به طور کامل وارد کنند.
این ابلاغیه حداکثر زمان برای ارایه اطلاعات کاربران سامانه در سه سطح مرکز خدمات، شهرستان و استان با فرمت تعیین شده به بورس کالای ایران را اواسط شهریور امسال تعیین کرده است.
طبق آمارها نیاز داخلی کشور به ذرت علوفه ای سالیانه نزدیک به 10 میلیون تن است که با توجه به تولید بیش از 10 میلیون و 500 هزار تن از این محصول در کشور، از این نظر خودکفا شده ایم.
با این همه، نیاز کشور به ذرت دانه ای سالیانه تا 6 میلیون و 500 هزار تن برآورد می شود اما میانگین تولید سالیانه ذرت دانه ای نزدیک یک میلیون و 800 هزار تن است. بنابراین برای تامین بخش زیادی از ذرت دانه ای باید از طریق واردات عمل کرد.
دولت با توجه به نیاز کشور، با خرید هر کیلوگرم از این محصول به قیمت تضمینی 10 هزار و 360 ریال به تشویق کشاورزان برای کشت ذرت دانه ای و کاهش وابستگی به واردات دست زده است تا رغبت کشاورزان برای افزایش تولید بیشتر شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com