سود گرانی مرغ درجیب دلالان

سود گرانی مرغ درجیب دلالان

رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران کشورگفت : سود ناشی از گرانی قیمت مرغ درروزهای اخیر درجیب دلالان می رود و تولیدکنندگان از این حاشیه سود بی نصیب هستند.
عطاء الله حسن زاده در ساری افزود : درحال حاضر قیمت منطقی گوشت مرغ باید در بازار 75 تا 78 هزار ریال در هر کیلوگرم باشد که این قیمت به نفع تولید و مصرف کننده است.
به گفته وی هرنرخی بالاتر از این میزان سودش به جیب دلالان و واسطه ها می رود و تولیدکنندگان هیچ نفعی از این افزایش نمی برند.
حسن زاده گفت: درحال حاضربه دلیل نبود نظارت بر بازار، دلالان و واسطه ها در مبادی تولید و مصرف ورود کردند و گوشت مرغ را حداقل 10 هزار ریال گرانتر از قیمت تمام شده در هر کیلوگرم در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.
هم اکنون قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ آماده طبخ در بازار شهر ساری مرکز مازندران بین 86 تا 88 هزار ریال است.


دود گرانی مرغ به چشم تولید کنندگان
رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران کشور گفت که دود گرانی چند روزه اخیر قیمت مرغ در بازار به چشم تولید کنندگان می رود و این روند باعث افزایش 20 درصدی قیمت هر کیلوگرم ذرت شد.
حسن زاده افزود : هم اکنون با افزایش قیمت گوشت مرغ، ریسک برای جوجه ریزی در مرغداریها کاهش یافت و مرغدارانی که تا چند روز قبل به دلیل ارزانی تمایلی به جوجه ریزی نداشته، وارد کار شدند.


پیش بینی کاهش قیمت مرغ در روزهای آینده
این مسوول بخشی از گران شدن قیمت مرغ را در روزهای اخیر به دلیل کاهش میزان تولید به علت گرمای تابستانی دانست و گفت: درروزهای آینده با ورود مرغ جدید به بازارو کاهش میزان مصرف قیمت ها شکسته می شود.
حسن زاده افزود : با روند افزایش تمایل برای جوجه ریزی در مرغداران، احتمال می رود قیمت این مواد پروتئینی دراوایل مهرماه به میزان قابل توجهی کاهش یابد.


آمادگی برای عرضه مستقیم مرغ
رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران ایران از آمادگی این اتحادیه برای ایجاد بازارهای عرضه مستقیم مرغ در کشور خبرداد.
حسن زاده افزود : در صورت تمایل مسوولان این اتحادیه می تواند مرغ را از تولید به مصرف با حداقل 10 هزار ریال زیر قیمت فعلی بازار در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.
درکشور24 هزارواحد مرغداری دارای مجوز رسمی با تولید سالانه دو میلیون تن گوشت سفید فعالیت دارند که ظرفیت نهایی این واحد تا دو میلیون و 500 هزار تن قابل افزایش است.
مازندران به عنوان قطب تولید گوشت مرغ حدود 11 درصد از تولید این مواد پروتئینی را در کشور بر عهده دارد که با ظرفیت های موجود می تواند این تولید را تا 20 درصد میانگین تولیدی کشور افزایش دهد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com