سود افزایش قیمت مرغ به جیب واسطه‌ها رفت

سود افزایش قیمت مرغ به جیب واسطه‌ها رفت
در شرایطی که قیمت مرغ روزانه بالا و پایین می‌شود، نارضایتی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را در بر دارد چراکه سود این بازار پر نوسان فقط به جیب دلالان می‌رود.
طی هفته گذشته قیمت گوشت مرغ در بازار به یکباره کاهش پیدا کرد که ستاد تنظیم بازار به منظور جلوگیری از زیان تولیدکنندگان تصویب کرد شرکت پشتیبانی امور دام هر کیلوگرم گوشت مرغ را با حدود هزار تومان افزایش، از مرغداران بخرد تا بازار این محصول متعادل‌ شود.
شرکت پشتیبانی امور دام قیمت مرغ را شکست
در این باره محمد یوسفی رییس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور گفت: طی دو ماه گذشته شرکت پشتیبانی امور دام به دلیل این‌که ذخایر سردخانه‌هایش از گوشت مرغ خریداری شده پر شده بود و برخی از محموله‌هایش نیز در حال انقضا بود، دیگر خریدهای خود را ادامه نداد.
وی افزود: عدم خرید گوشت مرغ از سوی شرکت پشتیبانی امور دام سبب شد بازار این محصول که کاملا وابسته به عرضه و تقاضاست مملو از گوشت مرغ مازاد شود و قیمت این محصول را در بازار به شدت بشکند.
رییس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور ادامه داد: کاهش قیمت گوشت مرغ طی هفته‌های گذشته به حدی رسید که وزیر جهاد کشاورزی دستور داد شرکت پشتیبانی امور دام به هر قیمتی که شده گوشت مرغ مازاد را از بازار جمع‌آوری کند و افزایش حدود هزار تومانی قیمت گوشت مرغ و رسیدن بهای این محصول به حدود 6000 تومان در بازار دقیقا به دلیل آغاز خریدهای شرکت پشتیبانی امور دام و افزایش نرخ خرید این شرکت براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار بود.
امید به رسیدن اول ماه و افزایش خرید مردم
یوسفی گفت:‌ البته طی یکی - دو روز گذشته مجددا قیمت گوشت مرغ با کاهش نسبی حدود 100 تومانی مواجه شده که نشان می‌دهد خرید حدود 700 تنی گوشت مرغ از سوی شرکت پشتیبانی امور دام در هر روز پاسخگوی تولید مازاد موجود در بازار نیست. البته به نظر می‌رسد با فرا رسیدن ماه جدید و دریافت یارانه‌ها از سوی مردم، مجددا تقاضا برای خرید گوشت مرغ افزایش یابد و قیمت این محصول در بازار متعادل‌ شود.
وی درباره نوسانات زیاد بازار گوشت مرغ اظهار کرد:‌ دولت برای جلوگیری از نوسانات زیاد این محصول به جای هزینه بسیار برای خرید گوشت مرغ و تنظیم بازار آن باید تشکل های بخش خصوصی را به گونه‌ای تقویت کند تا تنظیم بازار این محصول را در دست بگیرند.
رییس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور تاکید کرد: گرچه تشکل‌های بخش خصوصی تولیدکنندگان مرغ گوشتی کشور سال‌هاست تقاضا کرده‌اند تا تنظیم بازار گوشت مرغ را در اختیار بگیرند اما دولت تاکنون به این خواسته تولیدکنندگان توجهی نکرده است.

 
نظرات شما
  •  

    علي گفت : ۹۳/۰۸/۲۹

    اين ضرري كه سوء مديريت پشتيباني جهاد به توليد كننده زده را كي پاسخگوست .هر جاي ديگه دنيا بود تا حالا ده تا معاون و مدير توبيخ واز كار بر كنار شده بود.

    پاسخ...
  •  

    مرغدار اززنجان گفت : ۹۳/۰۸/۲۹

    بازهم ظلم واجحاف درحق مرغداران گوشتی

    ازخریدتضمینی 6650تومنی،32%افت و500تومن حق کشتارکسرمی کنند.وبازهم خوردن پول مر غداران توسط دلال وکشتارگاه.ازمتولی تولید.سودد وسرسودبه نفع کشتارگررسید .

    پاسخ...
  •  

    مرغدارازقم گفت : ۹۳/۰۸/۲۹

    آقای یوسفی سلام لطفا شرح وظیفه این انجمنی که شما رییسش هستیدراتعریف کنیدتابرادریتون بامرغدارثابت بشه. آیابوظیفه خودعمل کردهاید.مشکل مرغداران مال امروزویکسال قبل نیست .دلالهاورانتهای واردات دان وبار وگوشت... وموانع موجودویاکم کاری درامرصادرات را بررسی کرده اید؟ودیگر.. ؟برادر،مرغدارچشم امیدش به تعاونی شهرشان اتحادیه استان وانجمن مرکزدوخته چراتوپ کم کاری خودتانرادرزمین دولت میاندازیدامروزتعاونی دلال بزرگ شده وازاین آشفتگی برای خودنمدمیسازددردمندی این صنعت ازناتوانی وبیمسولیتی شماست لطفا جواب بدهید

    پاسخ...
  •  

    مرغدار کرد گفت : ۹۳/۰۸/۳۰

    مرغ دارم در حد 1300خواستم بدم به پشتیبانی صاحب کشتارگاه تازه سنندج که نمیخوام اسموش ببرم برام کشتارش نکرد گفت خودم میخرم به 3500بشرط افت 22درصد این است حمایت پشتیبانی البته نه از تولید کننده از دلالان خدا ازشون نگذره

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    shahram گفت : ۹۳/۰۹/۰۱

    من هم ساکن قروه هستم... همه جا همینجوریه... فقط شعار میدن... کی حاضره ضرر منو جبران منه... 25 میلیون واسه من پول کمی نیست..

    پاسخ...
  •  

    محمود کلانتری گفت : ۹۳/۰۹/۰۱

    مرغدار آن گوشتی کشور باکمال تاسف وزارت جهاد کشاورزی هیچ برنامه ای برای مانداشته ونخواهند داشت پس لازم است اتحادیه ها تقویت نموده بابامه ریزی جوجه ریزی نمایید مرغدار گوشتی زنجان

    پاسخ...
  •  

    محمود کلانتری گفت : ۹۳/۰۹/۰۱

    مرغدارآن عزیز باتوجه خسارات به مرغدارآن سراسر کشور اتحادیه هاموظفندوبراساس قانون برنامه ازمحل یارانه هاوام بلاعوض ازطريق جهادوکشاورزی اخذ نمایند پیگیری شود ازمحل 20 درصد یارانه

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    محمود کلانتری گفت : ۹۳/۰۹/۰۲

    متاسفانه همچنان دلالان و کشتارگاهها مرغ زنده رازی نرخ بازار می خرند وپرکنده راکیلویی 5 75000ریال می فروشند نه اتحادیه کاری انجام میدهد نه معاونت اموردام پناه برخدا درکشور مامدالعمومی وجود ندارد؟؟؟

    پاسخ...
  •  

    محمود کلانتری گفت : ۹۳/۰۹/۰۲

    جناب آقای موسوی مدیرعامل محترم چرا نظرات درظرف دو روزنوشتم چاپ نکردید؟؟؟؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com