سود 2 هزار تومانی دلالان از هر کیلوگرم مرغ تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد

سود 2 هزار تومانی دلالان از هر کیلوگرم مرغ تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس اتحادیه مرغداران کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها کسانی که از تولید، کشتار و فروش مرغ در این استان نفع می‌برند دلالانی هستند که از هر کیلو مرغ دو هزار تومان به جیب می‌زنند.
امرالله جهانفکر صبح امروز در نشست ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اکنون در استان ما تعداد 125 واحد مرغداری موجود است، اظهار داشت: با مصرف سرانه 22 کیلوگرم مرغ، مصرف استان ما سالانه 15 هزار تن است که خود استان تولید 7 هزار تنی را دارد.
واردات مرغ از استان‌های همجوار از مشکلاتی است که این مسئول به آن اشاره کرد و ادامه داد: هزینه تولید مرغ در استان بسیار بالا بوده، چراکه کارخانه تولید دان و جوجه در استان نداریم و مجبور به واردات از سایر استان‌ها هستیم.
رئیس اتحادیه مرغداران استان کهگیلویه و بویراحمد، ساختار سنتی مرغداری‌ها، سیستم‌های آبخوری و دانه‌خوری قدیمی و همچنین مشکلات بهینه‌سازی مصرف سوخت را از جمله مشکلات اساسی فراروی صنعت مرغداری در این استان دانست که با اضافه کردن چنگ‌اندازی دلالان بر سر این صنعت باید کار سختی را برای حضور در صنعت مرغداری متصور شد.
جهانفکر در خصوص بهینه‌سازی مصرف سوخت با تقدیر از اقداماتی که دولت انجام داده، گفت: هر مرغداری 10 هزار قطعه‌ای چیزی در حدود 25 هزار لیتر سوخت مصرف می‌کند که در طول یک سال گذشته متأسفانه اعتبارات آن قطع شده است.
این مسئول اضافه کرد: مشکل اساسی ما اما به دلالان و واسطه‌ها برمی‌گردد؛ آن جا که مرغ در جلوی مرغداری کیلویی 4 هزار و 400 تومان فروخته می‌شود و قیمت مرغ در بازار تا 7 هزار و 300 تومان است که در این بین واسطه و دلالان برای هر کیلو مرغ دو هزار تومان نفع به جیب می‌زنند.
سیستم بسته‌بندی ضعیف در کشتارگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از دیگر موردی بود که جهانفکر به آن اشاره کرد و متذکر شد: در خصوص وضعیت سرمایه در گردش هم مرغداران ما مشکلات زیادی دارند.

 
نظرات شما
  •  

    مرغدار باتجربه گفت : ۹۳/۰۶/۰۹

    بالاخره یک مسئول جزء پیداشدتاقسمتی ازمشکلات ناشی ازعملکرد دلالان بیدرد که حاصل دسترنج قشر زحمتکش مرغداران رابازگوکند این چه معامله ایست که پول رمواداولیه تولید رابطورمتوسط یکماه قبل از دریافت جنس پرداخت شودولی بعداز 2ماه زحمت دلواپسی دوندگی سلب آسایش محصول بدست آمده راباشرط وشروط ..وزن فلان ناز کشتارکن رابخری تاانرا2 ماهه بفروشی اگر بعدازمدت 2ماه پرداخت نکرد فریادرسی نباشدمگردرقم یکی ازکشتارگاههانکردالآن نزدیک به3ساله که با عدم پرداخت چند ملیاردی بدهی خود به مرغداران انهارا گرفتارومقروض کرده

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۳/۰۶/۰۹

    بالاخره یکنفرپیداشدمهمترین مشکل مرغداران که همانا وجودواسطه هااین یکه تازان بیدردکه فروش دان وبار رابصورت نقدویکماه قبل ازتحویل ولی پول مرع را2 ماهه ودرصورت نقدکردن6 درصدازقیمت مرغ کسرو اگر روزی مرغدار مجبوربفروش باشد باز هم ازقیمت کسرمیکنندچه بسادراین مدت یک ریال هم ازخودسرمایه ای نگذاشته ویک دفعه بابرنامه ریزی و اعلام ورشکستگی ملیارد ها پول مرغدار رابه جیب زده شکایت ودادگاه و دربدری....خداعاقبتش رابخیرکند وسایرمسائل ومشکلات این قشرشریف؟ بماند پس لازمست هرچه زودتربه این وضعیت سر وسامان داده شود

    پاسخ...
  •  

    اسدالهي گفت : ۹۳/۰۶/۰۹

    دلالان هم قسمت بزرگي از زحمات مرغداران را بر عهده دارند و ان زحمت بردن و خوردن سود مرغداري كه همانا مرغداران توانايي اين كار را ندارند برعهده دارند

    پاسخ...
  •  

    تولید برای هیچ گفت : ۹۳/۰۶/۰۹

    بله متاسفانه دلال درد بزگیه که سالیان سال گریبان تولید کننده رو گرفته و متاسفانه با تاسیس پشتیبانی که خود میتوانست پای این رانت خواری هارو از صنعت مرغداری ببره خودش غرق در این جور مسایل شد و زیر دستی برای سرمایه دارانی امسال کشتارگاهها و دلالانی شد که از پاگذاشتن بر کمر تولید کننده به این سرمایه ها رسیدند

    پاسخ...
  •  

    صلاح الدین مسعودیان گفت : ۹۳/۰۶/۱۱

    باسمه تعالی
    مدیریت محترم سایت وزین ITP
    احتراما در خصوص خبر مطروحه فوق با عنوان سود 2 هزار تومانی دلالان از هر کیلوگرم مرغ تولیدی، مقتضی است دوستان مسئول در صنعت مرغ به خود زحمت داده و اطلاعات خویش را بازنگری و سپس در خصوص سود صنعت اعلام نظر فرمایند.
    توضیح اینکه بهای تمام شده هر کیلوگرم مرغ پرکنده با قیمت مرغ زنده 4400 تومانی حداقل 6400 تومان است و سود احتمالی جهت کشتارگاه و توزیع کننده در قوانین مربوطه پیش بینی شده است و اگر ایرادی به کار هست بایستی به مرجع وضع قوانین مراجعه کرد
    شرکت " خ.پ"

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com