سرمایه‌ 63 هزار میلیارد تومانی کشور در بخش دام و طیور

سرمایه‌ 63 هزار میلیارد تومانی کشور در بخش دام و طیور
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه خراسان رضوی جزء قطب‌های دامپزشکی کشور است، گفت: 63 هزار میلیارد تومان سرمایه در بخش‌های دام، طیور و آبزیان کشور وجود دارد.
مهدی خلج در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی که در محل این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم کاری کنیم که ما ارباب رجوع مردم باشیم و تمام احترام خود را به مردم بگذاریم.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه دو استان از خراسان رضوی جدا شده اما حجم فعالیت‌های این استان کاهش پیدا نکرده و خراسان رضوی جزء قطب‌های دامپزشکی کشور است.
خلج گفت: برای دوران مدیریت جناب روحانی‌نژاد آرزوی موفقیت دارم و از زحمات جناب ازغدی در این مدت چهار سال تشکر می‌کنم و البته تغییر موضوعی طبیعی است اما هر فرد جدید الزاما بهتر از فرد قبلی نیست اما فرد می‌تواند در تیم جدید هدف را دنبال کند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: البته به نظر من اگر مسئولیت نداشته باشیم، می‌توانیم برای اقدامات کارشناسی فعالیت بیشتری انجام دهیم.
وی افزود: اگر ما وظایف خود را خوب تبیین کنیم با قامتی استوار خواهیم گفت که ما شغلی داریم که در بهداشت و سلامت جامعه نقشی مهمی داشته و حدود 63 هزار میلیارد تومان سرمایه دام و طیور آبزی کشور بوده و ارزش اقتصادی آن 47 هزار میلیارد تومان بوده است.
خلج عنوان داشت: کشور ما با 15 کشور همسایه است و بعد از کشور روسیه ایران بیشتری همسایه‌ را دارد و همسایه‌های ما ثبات اقتصادی ندارند و نمی‌توانند برنامه‌ای برای دام خود داشته باشند که متاسفانه ما از غرب و شرق با مشکلات و بیماری‌های دامی مواجه هستیم.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور ما 60 درصد از بیماری‌های عفونی از طریق دام به انسان انتقال می‌یابد و برای پیشگیری این بیماری‌ها باید بیماری‌های دامی را کنترل کنیم و سعی کنیم که درصد بسیاری از یارانه‌های سلامت را در بحث پیشگیری به کار گیریم.
وی افزود: این امر سبب جلوگیری از ضرر بیشتر مالی در آینده می‌شود و تا زمانی که ما شیر سالم نداشته باشیم مواد لبنی سالم نخواهیم داشت که باید در این مورد برای پیشگیری کمک مالی بیشتری شود.
وی در ارتباط با صادرات گفت: هدف ما تحرک و پویایی است و با مجوز سازمان دامپزشکی صادرکنندگان می‌توانند گوساله پرواری، دام سبک و تخم مرغ را صادر کنند و با توجه به وضعیتی که برای فدراسیون روسیه پیش آمده فرصت بسیار مناسبی برای تجار ما است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com