صنایع لبنی شیرخام را پایین تر از قیمت مصوب از دامداران خریداری می کنند

صنایع لبنی شیرخام را پایین تر از قیمت مصوب از دامداران خریداری می کنند
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت شیر کیلویی 14هزار و 400 ریال تعیین شده که متاسفانه صنایع لبنی، شیر خام را با قیمتی کمتر از مصوب از دامداران خریداری می کنند.
یوسف جلوخانی روز دوشنبه افزود: یکی از راهکارها و نگاه ویژه دولت تدبیر و امید برای رفع این مشکل این است که برای جبران و حمایت از تولیدکنندگان شیر خام، ماهانه یارانه ای را به این بخش اختصاص داده است.
وی اظهارکرد: در همین راستا معاونت امور دام نسبت به تکمیل پرونده های تولید کنندگان شیر و ارسال به وزارت جهاد کشاورزی اقدام کرده است که پس از تایید وزارتخانه و سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کنندگان نسبت به واریز مبلغ یارانه اقدام خواهد شد.
جلوخانی بیان کرد: برای اجرای این طرح در مرحله اول پرونده تعداد 57 نفر از دامداران استان قزوین تایید شده که نسبت به پرداخت یارانه آنها اقدام شده است.
وی تصریح کرد: یارانه پرداختی برای سه ماهه اول سال جاری به ازای هر کیلو شیر 12هزارو 500 ریال بوده که یارانه پرداختی در این مرحله برای 20 میلیون و 998 هزار و 539 کیلوگرم و به مبلغ 26 میلیارد و 249 میلیون ریال بوده است.
جلوخانی در پایان یادآور شد: یارانه شیر سایر دامداران طی روزهای آینده به حساب آنها واریز خواهد شد.
استان قزوین دارای 310 واحد گاو شیری به ظرفیت 34 هزار و 54 راس است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com