صنعت مرغ یکی از ظرفیت های صادراتی کرمانشاه است

صنعت مرغ یکی از ظرفیت های صادراتی کرمانشاه است
معاون استاندار کرمانشاه گفت: صنعت مرغ یکی از ظرفیت های قابل توجه و ارزشمند استان در زمینه صادرات است.
علی اصغر میرزایی روز سه شنبه در جمع مدیران بخش کشاورزی و فعالان صنعت مرغ استان، با اشاره به اینکه جهت گیری ها در بخش کشاورزی باید بر مبنای توسعه تجارت و خدمات بازرگانی باشد، افزود: در همین راستا باید هرچه سریعتر موانع پیش روی آن بخش از تولیدات داخل استان مانند صنعت مرغ شناسایی و رفع شود.
وی اظهار کرد: دستگاه های اجرایی همچنین باید با شناسایی مقررات وارداتی کشورهای هدف، این اطلاعات را در اختیار صادرکنندگان کرمانشاهی قرار دهند.
وی اضافه کرد: متاسفانه در سال های اخیر این وظیفه برعهده صادرکننده قرار داشته که این رویه برخلاف سیاست های حمایتی دولت در بخش صادرات است.
وی ادامه داد: ما پنج مرز فعال در استان داریم که باید از این امکانات ممتاز مبادلاتی برای صادرات محصولات داخلی استفاده کنیم.
معاون استاندار کرمانشاه در ادامه افزود: تشکیل اتحادیه ها و تعاونی های گسترده و فراگیر گامی مهم در راستای توانمندسازی فعالان این بخش است زیرا یک مرغدار به تنهایی نمی تواند کاری از پیش ببرد.
وی اظهار داشت: با ایجاد این شرکت ها می توان سهام آن ها را در بورس و فرابورس ارایه داد تا مرغداران از فروش این سهام برای تأمین سرمایه مورد نیاز واحدهای خویش استفاده کنند.
تا پایان سال 92 تولید گوشت مرغ در کرمانشاه 58 هزار و 858 تن بوده ولی میزان نیاز استان 52 هزار و400 تن است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com