صنعت مرغ وضعیت مناسبی ندارد

صنعت مرغ وضعیت مناسبی ندارد
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر گفت: وضعیت صنعت مرغ خوب نیست و تولیدکنندگان به‌جای آنکه به سود برسند متحمل ضرر شدند.
علی درویش‌نیا صبح امروز در جلسه تنظیم بازار قائمشهر که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد با بیان اینکه در صنعت مرغ ذخیره‌سازی خوبی در شهرستان قائمشهر نسبت به  سایر شهر‌‌های استان مازندران انجام شد، اظهار داشت: وضعیت ذخیره‌سازی مرغ در کل استان یک‌هزار و 583 تن است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر ادامه داد: شهرستان قائمشهر با 172 واحد مرغداری، رتبه چهارم در ذخیره‌سازی بخش جوجه‌کشی و رشد گوشت سفید را دارد.
وی با اشاره به اینکه 34 واحد از مرغداری‌ها‌ی شهرستان فاقد پروانه است، گفت: در مجموع ظرفیت کل مرغداری‌ها با مجوز و بدون مجوز 3 میلیون و 113 هزار و  160 تن است.
این مسئول با اشاره به اینکه مصرف سرانه یک‌سال گوشت سفید در کشور 20 هزار و 117 تن است، خاطرنشان کرد: قائمشهر با جمعیت 320 هزار نفری باید 7 هزار و 328 تن در طی یک‌سال تولید گوشت سفید داشته باشد.
درویش‌نیا با بیان اینکه آنچه اکنون از گوشت سفید در شهرستان قائمشهر تولید می‌شود 20 هزار و 117 تن است، تصریح کرد: مازاد تولید در شهرستان 12 هزار و 789 تن است که این میزان تولید مازاد، برای جمعیت 587 هزار و 471 نفری است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر اذعان داشت: وضعیتی که در صنعت مرغ وجود دارد اسفبار است و تولیدکنندگان به جای آنکه به سود برسند ضرر می‌دهند.
وی گفت: ظرفیت سردخانه شهرستان 12 هزار و 400 تن است که این سردخانه جوابگوی ذخیره‌سازی شهرستان نیست.
درویش‌نیا از افزایش جوجه‌ریزی امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: توانستیم 76 تن نسبت به سال گذشته تولید را افزایش دهیم.
وی در رابطه با ذخیره‌سازی اظهار داشت: در تامین نارنگی مشکلی نداریم اما با کمبود شدید پرتقال مواجه هستیم.
درویش‌نیا خاطرنشان کرد: سطح کل زیر کشت اراضی مرکبات شهرستان قائمشهر 15 هزار و 58 هکتار است که در این میان 11 هزار و 800 هکتار پرتقال و یک‌هزار و 58 هکتار را نارنگی تشکیل می‌دهد.
وی تولید پرتقال در سال‌جاری را 82 هزار و 600 تن و تولید نارنگی را 42 هزار تن برآورد کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com