صنعت دام و طیور کشور رفاه تولید کننده و سلامت مصرف کننده را تامین کند

صنعت دام و طیور کشور رفاه تولید کننده و سلامت مصرف کننده را تامین کند
رئیس سازمان نظام دامپزشکی ایران گفت: خدمات ارائه شده در صنعت دام و طیور کشور باید به رفاه تولیدکنندگان و سلامت مصرف کننده بیانجامد.
محمدرضا صفری عصر سه شنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دام و طیور مشهد که در سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد با ابراز خرسندی از توسعه و گسترش صنعت دام و طیور در خراسان رضوی گفت: این استان توانمندی‌های بسیاری در صنعت بزرگ دام و طیور دارد و خدمات گسترده ای نیز در کشاورزی ارائه کرده است.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی ایران از توسعه و گسترش بسیار چشمگیر صنعت دام و طیور در این استان با همکاری مجموعه های کشاورزی و تولید کنندگان این حوزه قدر دانی و آن را نوید بخش آینده ای روشن برای این مجموعه در کشور دانست.
وی خراسان رضوی را قطب دام و طیور در کشور معرفی و گفت: این استان توانمندی این را دارد که حلقه تکمیل کننده صنعت دام و طیور کشور باشد.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی ایران به تنظیم سندهای راهبردی در بخش اقتصاد اشاره کرد و گفت: خراسان رضوی الگوی موثر برای سایر استانها در این بخش خواهد بود.
وی تاکید کرد: باید خدمات ارائه شده در این صنعت به رفاه تولید کننده و سلامت مصرف کننده بیانجامد.
مجلس اعتبار مناسب برای رفع خشکسالی در نظر بگیرد
همچنین در این افتتاحیه معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا با در نظر گرفتن اعتبارات مناسب برای رفع خشکسالی از مشکلات ایجاد شده در بخش کشاورزی بکاهند.
حسین رکنی یادآور شد: خراسان شمالی، رضوی و جنوبی ، سمنان و تهران در سال‌های اخیر با خشکسالی مواجه شده اند که ضرورت دارد برای برطرف کردن این خسارت ها در کشاورزی  برنامه‌ریزی‌های جدی شود.
معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی برگزاری دهمین نمایشگاه دام و طیور را  در مشهد فرصتی برای تعامل تولیدکنندگان و مدیران دانست و افزود: نمایشگاه  صنعت دام و طیوردر توسعه مبادلات و انتقال تجارب اثر گذار خواهد بود.
رکنی زیرساخت‌های تولید محصولات دامی در کشور را مثبت ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد این نمایشگاه‌ سبب توازن صادرات در بخش کشاورزی و شکوفایی صادرات کشور شود.
وی با اشاره به اینکه در تأمین منابع برای توزیع علوفه مورد نیاز بین دامداران محدودیت‌هایی وجود دارد؛ افزود: باید برای ارتقای بهره‌وری و بهره گیری از روشهای علمی در بخش تولیدات دامی تلاش کنیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com