شیرفله ای مصرف نکنید

شیرفله ای مصرف نکنید
مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی شیرازگفت:ما مخالف مصرف شیر فله ای هستیم و به رغم این مخالفت ها شیر فله ای به وفور یافت می شود و مردم مصرف می کنند.
دکتر محمد مهدی رزمجو در آستانه هفته غذای سالم گفت:جامعه در این زمینه نیازمند فرهنگ سازی است. توصیه های پزشکی روی مصرف شیر کم چرب و بسته بندی شده تاکید دارد اما متاسفانه اغلب مردمی که شیر فله ای مصرف می کنند بر اساس ذائقه و بر اساس طعم آن را مصرف می کنند و به مضرات آن توجه ندارند.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا ادامه داد : این اشتباهی فاحش است که ما روی طعم یک محصول آنقدر حساس باشیم که مضرات آن را نبینیم ، آلودگی های آفلاتوکسین و مایکوتوکسین و تب مالت از جمله مضرات مصرف شیر فله ای است .
مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نام گذاری 16 اکتبر به نام روز غذا گفت:در این ایام هر روز با عنوان خاصی نامگذاری شده و فعالیت های متناسب با همان روز صورت می پذیرد.در این میان هماهنگی میان بخشی با مسوولان دولتی بسیار اهمیت دارد.
مدیر نظارت بر مواد غذایی،آشامیدنی،آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن معرفی نشانگرهای تغذیه ،آن را اقدامی ارزشمند خواند و هدف از انجام این کار را کسب اطلاع مصرف کننده در کوتاه ترین زمان ممکن از مواد غذایی عنوان کرد.
وی افزود:غذا با سلامت مردم در ارتباط مستقیم است و ما باید به جای درمان محوری به سراغ مراقبت محوری برویم و مراقبان سلامت را افزایش دهیم.
رزمجو در ادامه با اشاره به آزمایش فرآورده های مختلف غذایی در آزمایشگاه و تایید سلامت یا عدم سلامت آنها گفت: در طول سال معاونت غذا و دارو با نمونه برداری و آزمایش مواد غذایی مختلف انطباق یا عدم انطباق مواد را با استاندارد ها بررسی می کند و تخلف ها را می شناسد و با آنها برخورد می کند.
وی گفت: در مورد سبزی بعضا آبیاری با آب غیرمناسب کشاورزی و آلوده مشاهده شده و تذکرات لازم داده شده است اما موارد این چنینی بسیار کم است و پایش آلودگی در فرآورده های کشاورزی رو به توسعه است.
وی افزود: همچنین محصولاتی چون کاهو،گوجه ،خیار،پیاز و سیب زمینی که موارد استفاده روزمره مردم هستند دائما در حال بررسی به جهات مختلف از جمله میزان نیترات مصرفی و سموم دفع آفات نباتی است که در برخی موارد تخلفاتی مشاهده و تذکرات لازم داده شده است.
رزمجو با بیان اینکه میزان محصولات مورد آزمایش هرسال اضافه شده و در گستره وسیع تری به جهت آلودگی ها مورد بررسی قرار می گیرد گفت:تلاش می کنیم با نمونه برداری از کارخانه ها،بازارها و میدان های میوه و تره بار شاهد کاهش عدم انطباق ها باشیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com