صدور پروانه تاسیس 13 واحد مرغداری گوشتی

صدور پروانه تاسیس 13 واحد مرغداری گوشتی
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراب از صدور پروانه تاسیس 13 واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت 302 هزار قطعه خبر داد و گفت: برای چهار واحد به ظرفیت 80 هزار قطعه اعتباری بالغ بر 17 میلیارد و 500 میلیون ریال در قالب تسهیلات بانکی پرداخت شده و پنج واحد نیز به ظرفیت 100 هزار قطعه در دست احداث است.
فرقانی به صدور مجوز گاوداری به ظرفیت 4 هزار و 314 رأس گاو شیری و یک‌هزار و 300 راس گوساله پرواری اشاره کرده و افزود: شش واحد دامداری پرواربندی گوساله به ظرفیت 800 راس با اعتباری به مبلغ 14میلیارد و 525 میلیون ریال احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است.
فرقانی، از صدور 132 مورد مجوز دامداری روستایی خبر داد و تاکید کرد: برای نوسازی 7 هزار و 641 مترمربع اماکن دامی با تسهیلات بانکی مبلغ 7 میلیارد 246 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است ضمن آنکه 2 هزار و 665 مترمربع از اماکن دامی نیز با هزینه شخصی نوسازی شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراب با اشاره به احداث 39 مورد استخر تنظیم آب کشاورزی با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد و 900 میلیون ریال افزود: برای لوله‌گذاری آب آبیاری به طول 6،3 کیلومتر تسهیلات بانکی پرداخت شده است ضمن‌ آنکه برای لوله‌گذاری به منظور انتقال آب به اراضی پایاب "قره‌گل" که خرید لوله به طول 9،7 کیلومتر به مبلغ یک میلیارد و 420 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی سال 1390 صورت گرفته و قرارداد اجرای آن به مبلغ 350 میلیون ریال از محل اعتبارات سال 91 اجرا و به پایان رسیده است.
فرقانی، به احداث و بهسازی کانال آبیاری به طول 3،1 کیلومتر مربوط به روستاهای "عسگرآباد" و "رازلیق" همچنین احداث 6 مورد سازه آبگیر در روستای جمال‌آباد به ارزش یک میلیارد و 280 میلیون ریال اشاره کرد و گفت: اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در 360 هکتار از اراضی پایاب تاجیار (70درصد پیشرفت فیزیکی) و 355 هکتار از اراضی "قره‌گول" (80 درصد پیشرفت فیزیکی) داشته است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراب اظهار کرد: 56 مورد سیستم آبیاری بارانی در 983 هکتار و 10 مورد سیستم‌ آبیاری قطره‌ای در 79 هکتار از اراضی کشاورزی و باغات اجرا شده و سطح باغات به میزان 80 هکتار افزایش یافته است.
فرقانی با اشاره به پرداخت 5 میلیارد و 850 میلیون ریال در قالب تسهیلات مشاغل خانگی گفت: اجرای دوره‌های آموزشی و مهارتی مورد نیاز بهره‌برداران در رشته شغل‌های جدید مانند تولید "ورمی" کمپوست و صدور مجوز مشاغل خانگی تولید کودهای ارگانیک به افراد علاقمند به فعالیت در این زمینه از دیگر اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی سراب در زمینه مشاغل خانگی است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراب، ارائه آموزش‌های لازم در زمینه تولید محصولات ارگانیک با اجرای طرح‌های "IPM/FFS "، افزایش بذر گواهی شده غلات، پرداخت تسهیلات تامین بذر گواهی شده، پرداخت تسهیلات تامین کود شیمیایی به عاملان توزیع کود به منظور تامین به موقع کود مصرفی بخش کشاورزی در کنار آموزش و ترویج فرهنگ استفاده از کودهای زیستی و بهینه‌سازی مصرف کودها را از دیگر اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سراب در راستای حمایت از کشاورزان برشمرد.
فرقانی در ادامه برگزاری دوره‌های مهارتی پرورش زنبور عسل، صدور دفترچه زنبورداری و پرداخت 17 میلیارد و 460 میلیون ریال تسهیلات زنبورداری به 99 نفر به منظور خرید کلنی و تجهیزات را از دیگر اقدامات حمایتی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سراب از زنبورداران شهرستان برشمرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراب با اشاره به اجرای دوره‌های مهارتی طرح اقتصاد مقاومتی با همکاری سپاه و اعطای گواهی مهارت پایان دوره، از اجرای طرح‌های خاک‌ورزی حفاظتی از اراضی دیم تحت عنوان مزارع آرمانی خبر داد.
فرقانی، به افزایش میزان تولیدات شهرستان سراب اشاره کرده و افزود: تولید سالانه شیلات به میزان 5،514 تن، تولید سالانه تولیدات باغات به میزان 29 هزار و 889 تن، تولید سالانه محصولات زراعی به میزان 367 هزار و 620 تن افزایش یافته است.
وی افزود: تولید سالانه عسل به یک هزار و 60 تن، تولید سالانه شیر به 117 هزار و 100 تن، تولید سالانه گوشت قرمز به 8 هزار و 120 تن و تولید سالانه گوشت مرغ به 2 هزار و 650 تن افزایش یافته است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com