صدور مجوز صادرات دام زنده از ایران

صدور مجوز صادرات دام زنده از ایران
وزارت جهاد کشاورزی مجوز صادرات محدود دام زنده از ایران را صادر کرد .
رئیس سازمان عشایری کشور امروز در مهدیشهرگفت : این مجوزها برای مقابله با آثار خشکسالی اخذ شده است تا دامدارانی که در فروش و نگهداشت دام مشکلی داشتند متضرر نشوند .
کرمعلی قندالی افزود : با فعال شدن شخصیت های حقیقی و حقوقی در بحث صادرات دام زنده علاوه بر رفع بخشی از ضرر دامداران بخاطر خشکسالی در قیمت دام در بازار هم تایثر گذار باشد .
وی همچنین مهمترین نگرانی پیش روی صنعت تولید دام کشور را خروج دام مولد جوان از چرخه تولید عنوان کرد و گفت : اگر نتوانیم آثار خشکسالی را مدیریت کنیم به دام جوان مولد آسیب می رسد .
وی از برنامه ریزی برای پرداخت تسهیلات از محل منابع ورودی صندوق توسعه ملی برای توسعه صنعت پروار بندی خبر داد و افزود : بر اساس مفاد بند ع تبصره پنج قانون بودجه سال 93 ، این تسهیلات برای مقابله با آثار خشکسالی برای سرمایه گذاری در بخش پروار بندی ، کاهش فشار بر مراتع و خرید نهاده های دامی به متقاضیان پرداخت می شود .
رئیس سازمان عشایری کشور همچنین با اشاره به آغاز فصل کوچ ییلاقی عشایر گفت : بر اساس مصوبه هیات دولت 238 میلیارد ریال برای جبران آثار خشکسالی در زمان قشلاق عشایر در نظر گرفته شد که بین 10 استان برای تهیه علوفه و آب دام و در سایر استان ها صرفا برای تهیه آب توزیع شد .
وی افزود : سمنان یکی از استان هایی بود که با کاهش شدید بارندگی مواجه بود و 13 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار خشکسالی ویژه عشایر دریافت کرد .
قندالی برای بررسی وضع کوچ ییلاق عشایر به سمنان سفر کرده بود .

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com