صبر دامداران برای گرفتن یارانه شیر به سر آمد

صبر دامداران برای گرفتن یارانه شیر به سر آمد
دامداران به‌منظور دریافت باقیمانده مطالبات خود از محل پرداخت یارانه شیرخام در 9 ماهه سال گذشته نامه‌ای به دفتر مقام معظم رهبری ارسال کردند.
مدیرعامل مرکز همکاری‌های امور دام (مهاد) امروز در گفتگو با ایانا با اعلام این خبر گفت: دامداران با ارسال نامه‌ای به دفتر مقام معظم رهبری خواستار پرداخت یارانه شیرخام در سال 93 شدند.
محمدجواد وکیل گیلانی افزود: در اسفندماه سال گذشته نامه‌ای به دفتر مقام معظم رهبری به‌منظور پرداخت باقیمانده مطالبات دامداران ارسال شد که در آن ضرورت پرداخت یارانه شیر مورد تأکید قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات رسیده، از دفتر مقام معظم رهبری نیز نامه‌ای به رئیس دفتر ریاست جمهوری ارسال شده که خواستار این شده تا نسبت به پرداخت این یارانه سرعت عمل بیشتری صورت گیرد، اما با وجود گذشت یک ماه، همچنان شاهد پرداخت یارانه شیر به دامداران نیستیم.
وکیل گیلانی ادامه داد: سال گذشته پس از آنکه مشخص شد قیمت شیر نمی‌تواند برای دامداران مقرون به صرفه باشد، دولت تصمیم گرفت به ازای تحویل هر کیلوگرم شیر، 190 تومان یارانه پرداخت کند. در سه‌ماهه نخست سال گذشته، 125 تومان به ازای هر کیلوگرم و پس از آن 19.5 تومان مابه‌التفاوت پرداخت شد، اما 9 ماه باقیمانده تابستان، پاییز و زمستان پرداخت‌نشده به قوت خود باقی است.
یونجه به 1000 تومان رسید
مدیرعامل مرکز همکاری‌های امور دام (مهاد) تصریح کرد: در حالی که در فروردین‌ماه به سر می‌بریم و مراتع غنی شده و دامداران خرده‌پا و کوچک از طریق چرای دام‌های خود در مرتع روزگار می‌گذرانند، با این وجود، افزایش قیمت یونجه تا یک‌هزار تومان، نشان‌دهنده بالا رفتن قیمت تمام‌شده است.
وی یادآور شد: عدم برنامه‌ریزی برای تأمین علوفه مورد نیاز دامداری‌های بزرگ و همچنین ضرورت حفظ مراتع ایجاب می‌کند هرچه سریع‌تر برای تولید علوفه به‌صورت انبوه برنامه‌ریزی از سوی وزارت جهاد کشاورزی ارائه شود.{tor_sutitle}ضرورت برنامه ریزی برای حفظ مراتع از سوی وزارت جهادکشاورزی احساس می شود{/tor_sutitle}
وکیل گیلانی تأکید کرد: بر اساس اطلاعات رسیده، آن بخش از اراضی کشاورزی که تاکنون به کشت علوفه اشتغال داشتند، به‌علت عدم حمایت یا تمرکز بر یک یا چند محصول توسط مسئولان محلی به جای کشت علوفه اقدام به تولید سایر محصولات زراعی و غلات کرده‌اند.
وی اظهار داشت: تجربه سال‌های گذشته، کشتی‌هایی که در دریای عمان و خلیج فارس ماه‌ها لنگر انداختند تا نهاده‌های دامی خود را تخلیه کنند و هزینه‌ای که به دولت تحمیل شد، ضرورت تأمین علوفه برای تولید شیر و گوشت کشور و نیاز دامداران را بر همگان روشن ساخته است.
وکیل گیلانی در پایان گفت: این تشکل نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهوری برای پرداخت هرچه سریع‌تر یارانه شیر ارسال خواهد کرد که به‌زودی نسخه‌ای از آن در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com