سازمان دامپزشکی، برای صادرات دام، ارزشی قائل نیست

سازمان دامپزشکی، برای صادرات دام، ارزشی قائل نیست
با اینکه هم‌اکنون تعداد بسیاری از استان‌های کشور با انباشتگی دام همراه است اما گویا سازمان دامپزشکی با وضع قوانین دست و پا گیر موانع متعددی را برای تجار ایجاد کرده است.
رییس کمیته صادرکنندگان دام خوزستان با اشاره به اینکه حدود 75 تا 80درصد صادرات دام از استان خوزستان انجام می‌شود، گفت: متاسفانه به نظر می‌رسد که مسئولان سازمان دامپزشکی، درک درستی از صادرات ندارند و هر از چندگاهی با قوانین بی اساس، کار را برای تجار سخت‌تر می‌کنند.
منصور پوریان افزود: از اول سال جاری، تعداد روزهای قرنطینه از 14 روز به 21 روز افزایش یافت. این در حالی است که هر روز قرنطینه، هزینه‌های سنگینی برای تاجر دارد.
پوریان ادامه داد: از اینها گذشته دامپزشکی معتقد است بعد از اتمام قرنطینه، تجار تنها 2ماه برای ارسال دام‌ها فرصت دارند و بعد از این مدت، مجوز باطل شده و باید پروسه قرنطینه از ابتدا شروع شود.
به گفته رییس کمیته صادرکنندگان دام خوزستان، این قوانین کار را برای صادرکنندگان سخت کرده و هزینه‌های هنگفتی را برای آنها به ارمغان آورده است. گویا مسئولان این سازمان اطلاع ندارند تا وقتی که دام از محوطه قرنطینه خارج نشده، دیگر هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد.
این تاجر در پایان گفت: بسیاری از صادرکنندگان، به خاطر چنین سخت‌گیری‌های بی‌اساسی، از تجارت فاصله گرفته‌اند. این در حالی است که صادرات دام، شرایط و ضوابط خاص خود را داشته و باید آن را با بازار هدف، تنظیم کرد. به عبارتی نمی‌توان با تعیین وقت دوماهه برای این موضوع، دست و پای تجار را بست. زیرا ممکن است در آن زمان، فرصت مطلوب برای صادرات ایجاد نشود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com