ساماندهی وضعیت بازار گوشت مرغ در استان مازندران

ساماندهی وضعیت بازار گوشت مرغ در استان مازندران
مدیر امور طیور معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از ساماندهی وضعیت بازار گوشت مرغ در استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، ' محمد علی یدالهی' روز سه شنبه در گفتگویی در خصوص تنظیم بازار گوشت مرغ در استان اظهار داشت: از آنجایی که از اواسط آبان ماه سال جاری شاهد افت قیمت جوجه یکروزه و گوشت مرغ در بازار بودیم، با تشکیل ستاد بحران (ویژه تنظیم بازار گوشت مرغ) در استان و پیگیری های صورت گرفته از سوی استاندار، معاونت بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و ... تاکنون اقدامات موثری در این رابطه صورت گرفته، به طوری که در حال حاضر قیمت مرغ وضع قبلی برگشته است.
وی تشکیل ستاد بحران استان (ویژه تنظیم بازار مرغ) را یکی از اقدامات موثر در این راستا عنوان داشت که به نحو مطلوبی اوضاع را ساماندهی نموده است.
وی تصریح نمود: در راستای اجرای مصوبات این ستاد، 12 واحد کشتارگاهی در طی سیزده روز کاری (20/8/93 تا 2/9/93) طی دو شیفت، یک هزار و 416 دستگاه ماشین حمل مرغ معادل سه هزار و 900 تن مرغ زنده را تحویل و کشتار نمودند که بسیار اثر بخش بوده و بازار را به سمت تعادل قیمت سوق داده است.
یدالهی با اشاره به نقش اساسی تعداد جوجه یکروزه تولیدی در مقدار جوجه ریزی در واحدهای مرغ گوشتی و افزایش مقدار تولید گوشت مرغ به منظور تنظیم بازار افزود: در این راستا مقرر گردید در خصوص مشوق های لازم برای تعدیل تولید، گله های مادر بالای 45 هفته حذف و جهت کشتار به کشتارگاه های طرف قرارداد ارسال شوند.
وی گفت : همچنین به منظور مدیریت بهینه تولید، پرورش و توزیع در صنعت طیور، تاکنون تعداد 18 گله مرغ مادر گوشتی در مجموع به ظرفیت 350 هزار قطعه از گردونه تولید خارج شده و تعداد 24 گله به ظرفیت 645 هزار قطعه کشتار گردیدند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بر اساس کاهش جوجه ریزی واحدهای مرغ گوشتی و تثبیت آن در مرز هفت میلیون قطعه در ماه های آذر و دی سال جاری برنامه ریزی گردیده افزود: به منظور تداوم حذف گله های مادر بالای 45 هفته نیز مشوق هایی شامل حذف گله با سن کمتر از 50 هفته (30 کیلوگرم نهاده ذرت و سویا به ازای هر قطعه) 55 - 50 هفته (25 کیلوگرم نهاده)، 58 - 55 هفته (15 کیلوگرم نهاده) و 61 - 58 هفته (8 کیلوگرم نهاده) به صورت مدت دار چهار ماهه توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور تخصیص می یابد.
دراستان مازندران دو هزار و 500 مرغداری گوشتی مشغول فعالیت هستند.
11 درصد از مرغ کشور در مازندران تولید می شود که دو سوم آن به سایر استانها از جمله تهران عرضه می شود.
33 درصد تولیدات جوجه یک روزه کشور درمازندران تولید می شود.
با وجود ظرفیت استان در تولید مرغ، مرغداری ها تنها با 50 درصد ظرفیت خود کار می کنند.

 
نظرات شما
  •  

    اهوازی گفت : ۹۳/۰۹/۰۶

    دنیا به دنبال تولید هستند شما متاسفانه به دنبال تعدیل تولید!

    پاسخ...
  •  

    اهوازی گفت : ۹۳/۰۹/۰۶

    با حذف گله مادر پس چه نیازی به ذرت وسویا دارند.در نوشته بالا فقط بوی رانت و دلالی به مشام میرسد.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com