سالانه 70 هزار تن گوشت سفید مرغ در آذربایجان غربی تولید می شود

سالانه 70 هزار تن گوشت سفید مرغ در آذربایجان غربی تولید می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تولید سالانه 70 هزار تن گوشت سفید مرغ در استان خبر داد.
اسمعیل کریم زاده ظهر چهارشنبه در آیین بهره برداری از واحدهای مراغداری استان به مناسبت هفته دولت با بیان اینکه 67 واحد مرغ مادر گوشتی در سطح استان با ظرفیت بیش از یک میلیون و هزار قطعه فعالیت می کنند افزود: در حال حاضر تعداد660 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت بیش از 12 میلیون و 868 هزار قطعه درسطح استان فعال هستند.  
وی ادامه داد: مجموع تولیدات دام و طیور استان را در سال گذشته بیش از 763 هزار تن عنوان کرد و افزود : ازاین میزان تولیدات سالیانه نزدیک به 70 هزار تن گوشت سفید مرغ در استان تولید می شود.
کریم زاده افزود: خوی بعد از ارومیه، با داربودن 90 واحد مرغداری گوشتی، 16 واحد مرغ تخمگذار و پولت، 8 واحد مرغ مادر و دارا بودن تنها واحد مرغ اجداد فعال در استان حدود 10 درصد گوشت سفید استان را تولید می کند.
کریم زاده با بیان اینکه تامین امنیت غذایی مردم که بر عهده بخش کشاورزی است ، مهمتراز تامین امنیت دفاعی و نظامی مردم است اضافه کرد : 50 درصد سلامت افراد جامعه در گرو مصرف مواد غذایی سالم و ارگانیک است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بر لزوم حمایت و توجه ویژه مسئولان به بخش کشاورزی در استان طبق سفارش امامان معصوم و آموزه های دینی اسلام به مبادرت افراد برای اشتغال در این بخش تاکید کرد.
آیین بهره برداری از این طرحها به صورت نمادین با افتتاح یک واحد مرغداری گوشتی 20 هزار قطعه ای در روستای شوربلاغ خوی آغازشد.
این مرغداری 20 هزار قطعه ای در مساحتی در حدود 3 هزار متر مربع با ظرفیت تولید سالیانه 200 تن و اشتغالزایی 5 نفر به صورت مستقیم و 10 نفر به صورت غیر مستقیم و با صرف اعتباری در حدود 12 میلیارد ریال احداث شده است.
لازم با بهره برداری از این 12 واحد تولیدی در استان برای 60 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می شود و اعتباری بالغ بر 90 میلیارد ریال برای احداث و راه اندازی این واحدها هزینه شده است.
در ادامه این آیین سردخانه 4 هزار تنی نگهداری محصول سیب و میوه های هسته دار خوی نیز با اعتباری در حدود 35 میلیارد و 800 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
با توجه به تولید 54 هزار تن انواع محصولات باغی شامل 40 هزار تن سیب و سایر محصولات هسته دار در خوی و نیاز مبرم این شهرستان به سرمایه گذاری در خصوص توسعه واحدهای سردخانه ای ، با بهره برداری از پنجمین واحد سردخانه ای این شهرستان، ظرفیت سردخانه های موجود از 12 هزار تن به 16 هزار تن افزایش یافت.
لازم به توضیح است با راه اندازی این سردخانه برای 5 نفر به صورت مستقیم و 15 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی می شود.

 
نظرات شما
  •  

    payam afshar گفت : ۹۳/۰۶/۰۷

    khosham miyad too harf hichvagt kam nemiyarin

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com