صادرات تخم مرغ به عراق نصف شد

صادرات تخم مرغ به عراق نصف شد
دبیر کل کانون پرورش دهنگان مرغ تخم گذار گفت: از ده روز گذشته تا کنون صادرات تخم مرغ به عراق به نصف کاهش یافته است.
سید فرزاد طلاکش دبیر کل کانون پرورش دهنگان مرغ تخم گذار در خصوص زیان مرغداران اظهار داشت: در حال حاضر روزانه دو هزار و 600 تن تخم مرغدار کشور تولید شده که 600 هزارتن از این میزان مازاد تولید است که باید در قالب صادرات خارج شود اما متأسفانه به سبب عدم مشوق‌های صادراتی کشورتوان رقابت با کشور ترکیه را ندارد که به  همین خاطر میزان صادرات نسبت به ده روز گذشته به نصف کاهش یافته است.
وی با اشاره به زیان 800 میلیارد تومانی مرغداران در سال گذشته گفت: مرغداران ذر 7 ماه نخست سال جاری به طور میانگین به غیر از سال گذشته 651 میلیون تومان متضرر شده‌اند که همین امر موجب شده مرغداران به بدهکاران بزرگ بانکی کشور تبدیل شوند.
طلا کش در ادامه گفت: در حال حاضر قیمت تخم مرغ درب مرغداری به طور متوسط کیلویی 2 هزار و 600 تومان بوده درحالی که قیمت تمام‌شده محصول با محاسبه سود مرغدار 4 هزار و 100 تومان است و این امر زیان هزار و 500 تومانی مرغداران را در هر کیلو نشان می‌دهد.
دبیر کل کانون پرورش دهنگان مرغ تخم گذار تصریح کرد: در واقع تنها راه بیرون رفت از وضعیت کنونی حذف مرغ‌های پیر از چرخه تولید و ساز و کار صادراتی است زیرا در صورت ادامه این روند تا پایان سال جاری و طول سال آینده عده‌ای از مرغداران از چرخه تولید خارج خواهد شد.
 
کلمات کلیدی کاهش صادرات تخم مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com