صادرات تخم‌مرغ به عراق از سر گرفته شد

صادرات تخم‌مرغ به عراق از سر گرفته شد
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه صادرات تخم‌مرغ به عراق از سرگرفته شده است، گفت: صادرات نسبت به سال قبل حدود۵۰ درصد کاهش داشته است.
ناصر نبی‌پور با بیان اینکه صادرات تخم‌مرغ به عراق در حدود ۴ روز اخیر مجددا از سر گرفته شده است، اظهار داشت: میزان صادرات ما به این کشور به دلیل حضور قدرتمند ترکیه در این کشور، چندان چشمگیر نیست.
میزان صادرات تخم مرغ را تا پایان خردادماه سال‌جاری ۱۳ هزارتن اعلام و اضافه کرد: این در حالی است که ما در مدت مشابه سال قبل با وجود بیماری، ۲۴ هزارتن تخم‌مرغ صادر کرده بودیم اما امسال با کاهش ۵۰ درصدی در این زمینه مواجه هستیم.
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن صادرات داریم، گفت: هم اکنون چون پاکستان تخم مرغ مورد نیاز افغانستان را تامین نمی‌کند، افغان‌ها از ایران این محصول را وارد می‌کنند.
نبی‌پور با بیان اینکه صادرات بر شرایط بازار تخم مرغ تاثیری نداشته است، افزود: درحال حاضر میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغ‌داری ۲۷۰۰ تومان است.
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران اضافه کرد: رونق دادن به صادرات نیازمند همکاری و کمک دولت است و دولت باید برای این امر مشوق صادراتی در نظر بگیرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com