صادرات شتر زنده بجای گوشت

صادرات شتر زنده بجای گوشت
مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: صادرات شتر زنده همچون گذشته به دیگر نقاط کشور به جای کشتار و بعد ارسال گوشت قرمز، مطالبه جدی پرورش دهندگان آن در استان است.
محمدرضا بندانی افزود: سیستان و بلوچستان با 72 هزار نفر شتر رتبه نخست کشور را در کار پرورش شتر به خود اختصاص داده است به طوری که از 140 هزار نفر شتر کشور نصف آن در این استان وجود دارد.
وی ادامه داد: مراتع و دشتهای مناطق مختلف بلوچستان به ویژه ایرانشهر و دلگان، شهرستانهای شمالی استان و میرجاوه مهمترین زیستگاه شتر بومی سیستان و بلوچستان محسوب می شوند.
وی اظهار داشت: در گذشته شترهای وارداتی از کشورهای افغانستان و پاکستان پس از گذراندن دوره 14 روزه قرنطینه با دریافت مجوز از سازمان دامپزشکی برای کشتار به استانهای دیگر ارسال می شد اما از اردیبهشت سال گذشته با دستور دامپزشکی کل کشور مجوز صادرات شتر زنده از استان به دیگر نقاط کشور لغو و تنها گوشت آن صادر می شود.
مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به اینکه متاسفانه گوشت شتر بعد از گذشت زمان کوتاهی رنگ آن تیره شده و دیگر بازار پسندی مورد نظر را نداشته و از سویی از نظر اقتصادی کشتار در استان در مقایسه با کشتار در دیگر نقاط کشور به صرفه نیست بر این اساس یکی از مهمترین مطالبه و در خواست فعالان این استان و مسئولان استانی صدور مجدد مجوز صادرات شتر زنده به دیگر نقاط کشور است.
استان سیستان و بلوچستان به سبب همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان ظرفیت واردات دام از این کشورها را دارد این در حالی است که دامپروری سنتی و نیمه صنعتی نیز در این استان رواج دارد، بر همین اساس قرار بود سالانه 50 هزار تن گوشت مورد نیاز کشور از این استان تامین شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com