صادرات مرغ، تخم مرغ و لبنیات امسال 30 درصد افزایش یافت

صادرات مرغ، تخم مرغ و لبنیات امسال 30 درصد افزایش یافت
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از افزایش 30 درصدی صادرات مواد پروتئینی از کشور در سه ماهه نخست سال 94 خبر داد.
حسن رکنی روز سه شنبه در نشست بررسی مشکلات عشایر در گرمسار استان سمنان گفت: سال 93 بیش از 150 هزار تن مرغ و تخم مرغ و 650 هزار تن لبنیات به کشورهای همسایه صادر شد که این رقم در سه ماهه نخست امسال،30 درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به فراهم شدن زمینه صادرات محصولات پروتئینی از امسال به کشور روسیه، افزود: کشور در زمینه تولید مرغ نیز قادر است بیش از 50 درصد افزایش تولید داشته باشد و با شناسایی بازارهای هدف، از این ظرفیت تولید برای صادرات استفاده می شود.
رکنی افزود: در زمینه صادرات گوشت مرغ، بازارهای مناسبی در کشورهای همسایه وجود دارد و هم اکنون با رفع مشکلات تولید و تامین نهاده ها و اقلام کنسانتره دام و طیور، مشکلی در زمینه تولید و صادرات وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: واردات 200 هزار تن گوشت قرمز از هشت سال گذشته به 60 هزار تن در سال 93 کاهش یافته است.
معاون وزارت جهادکشاورزی اظهار کرد: در شرایط حاضر کشور نیازی به واردات گوشت سفید ندارد و علاوه بر صادرات این گوشت، می توانیم تخم مرغ، مرغ نطفه دار و جوجه یک روزه نیز از کشور صادر کنیم و در این بخش فقط به صورت محدود، مرغ اجداد را وارد می کنیم.
وی گفت: سال 93 بالغ بر 600 هزار راس دام سبک نیز از ایران صادر شده است.
معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی افزود: در حاضر بیش از 90 درصد از فضای سردخانه های شرکت پشتیبانی امور دام این وزارتخانه با تولیدات داخلی پر شده است، در حالی که در سال های گذشته، این فضا محل نگهداری اجناس خارجی بود.
رئیس سازمان عشایری کشور نیز در این نشست گفت: به دلیل خشکسالی، با همکاری بانک کشاورزی در 10 استان کشور، جو مدت دار بین عشایر توزیع شد.
کرمعلی قندالی افزود: تلاش می شود مهلت بازپرداخت هزینه جو از 9 ماه کنونی، به یک سال افزایش یابد و عشایر مهلت بیشتری برای بازپرداخت داشته باشند.
رئیس سازمان عشایری کشور از اجرای طرح حمایت از تولیدات دامی و حمایت از بازار مصرف کننده خبر داد و افزود: این طرح در زمینه تامین گوشت قرمز و فرآورده های لبنی است، تا با اجرای سیاست عرضه مستقیم دام و گوشت، دست دلال ها در این بخش کوتاه شود
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com