صادرات مرغ به روسیه از سر گرفته می‌شود

صادرات مرغ به روسیه از سر گرفته می‌شود
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران از آغاز صادرات مرغ به کشور روسیه در آینده نزدیک خبر داد.
غلامرضا عشریه امروز در جلسه کارگروه اقتصادی و تولیدی مازندران اظهار کرد: مازندران ظرفیت بالایی در تولید مرکبات کیوی محصولات دامی و شیلاتی دارد و فعالان صادرات کیوی خواستار کاهش تعرفه کیوی هستند.
وی با بیان اینکه تسهیل در صدور گواهی دامپزشکی برای تسهیل در صادرات محصولات  شیلاتی، دام  و طیور  افزود: با افزایش حضور فعالان کشاورزی در اتاق بازرگانی تدابیر برای تعامل و رفع موانع صادرات محصولات کشا ورزی باید در نظر گرفته شود.
عشریه با بیان اینکه پشتیبانی از صادرکنندگان در همه زمینه ها ضروری است، تصریح کرد: بازپرداخت تسهیلات با نرخ سود 25 صد  صادرکنندگان مقدورنیست و بایددر واگذاری تسهیلات ارزان قیمت به صدرکندگا ن راهکاری اندیشیده شود.
وی، در نظرگرفتن مشوق های صادراتی را راهکاری برای  حمایت از صادرکنندگان و فعالان اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: افزایش تعامل و رایزنی بخش دولتی و خصوصی اهمیت دارد.
وی با اشاره به دریافت مجوز تشکیل شورای برنج در اتاق ایران گفت: برنامه‌ریز ی برای استفاده از ظرفیت ها در این حوزه در حال انجام است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران افزود: چهارگروه کالایی برای صادرا محصولات کشاوری در مازندران تعیین شده و در بازاریابی با کشورهای ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان و دیگر کشورهای حاشیه  دریای خزر خواستار معین کردن تقاضا در زمینه کیوی کنسرو شیر ینی شکلات گل و گیاه مرکبات مرغ طیور و محصولات شیلاتی شدند.
عشریه بیان کرد: افزایش حضور تشکل ها دربازار روسیه اهمیت دارد.
وی با بیان اینکه صادرات محصولات کشاورزی راضی کننده نبود گفت در  زمینه برنج با افزایش 40 درصدی تعر فه واردات این محصول مدیریت مناسبی برای خرید برنج انجام شد.
تاکید بر افزایش تراز مثبت صادراتی
دلاور حیدر پور، رئیس جهادکشاورزی مازندران نیز در این نشست با اشاره به فراهم کردن زمینه های تسهیل در صادرات گفت: دولت شرایط لازم را برای استفاده از ظرفیت حمل‌و نقل دریایی باید فراهم کند.
وی بیان اینکه سالانه 120 هزار تن انواع کالا از مازندرران صادر می شود، خاطر نشان کرد: شرایط باید برای افزایش تعامل بخش خصوصی فراهم شود.
حیدرپور با بیان اینکه ایجاد پایانه های حمل و نقل صادراتی برای بسته بندی و نگهداری محصولات کشاورزی مازندان باید تشکیل شود، تاکید کرد: پایانه صادراتی غرب مازندران که 15 سال گذشته برای توسعه صادرات طراحی شده فعالیتی ندارد و هدفمند فعالیت نمی کند و امیدواریم با شکل گیر ی این پایانه صادراتی توسعه صادرات تسریع شود.
وی خاطرنشان کرد: رعایت فرهنگ و اخلاق صادرتی اهمیت دارد و در این زمینه به درستی عمل نکردیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com