صادرات مرغ از استان فارس به کشورهای عراق و روسیه انجام می‌شود

صادرات مرغ از استان فارس به کشورهای عراق و روسیه انجام می‌شود
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری استاندار فارس گفت: بازارهای کشورهای هدف بررسی شده و صادرات انواع محصولات کشاورزی به ویژه مرغ به کشورهای عراق و روسیه در دستور کار استان فارس قرار گرفته است.
ساسان تاجگردون اظهار کرد: موضوع تولید و صادرات محصولات کشاورزی از دو ماه گذشته به صورت جدی در دستور کار ما قرار گرفته و روز گذشته در اتاق بازرگانی برخی موارد بررسی شدند.
وی با بیان اینکه بازار کشورهای عراق و روسیه به عنوان بازارهای هدف شناسایی شدند، افزود: استان فارس نه تنها توانایی تأمین نیازهای بازار دیگر استان‌های کشور را دارد بلکه با تولیدات خود می‌تواند نیاز بازار کشورهای هدف را نیز تأمین کند.
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری استاندار فارس با اشاره به اینکه علاوه بر بازار هدف باید توانمندی و ظرفیت‌های تولیدات ما در بخش‌های متفاوت بررسی شود، خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب استان فارس در زمینه صادرات مرغ است که در حال حاضر سه جلسه در این مورد تشکیل شده و فارس در راستای تولید مرغ سایز، نحوه منجمد کردن و ارسال ظرفیت دارد.
تاجگردون با بیان اینکه قیمت تمام‌شده محصولات صادراتی باید مشخص و نهایی شود، تصریح کرد: مرزهای خروجی کشور ظرفیت این موضوع را دارد و در چندین جلسه برگزار شده با حضور استاندار به صورت تخصصی به این موضوعات پرداخته شده است.
شورای مشورتی ویژه در معاونت برنامه‌ریزی استانداری فارس تشکیل‌ می‌شود
وی با اشاره به اینکه روز نهم مهرماه شورای مشورتی ویژه در معاونت برنامه‌ریزی استانداری فارس تشکیل‌ می‌شود، بیان کرد: در این جلسه صادرات انواع محصولات کشاورزی به ویژه مرغ نهایی می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری استاندار فارس در مورد استفاده از سموم کشاورزی عنوان کرد: استفاده بیش از حد از سموم کشاورزی سبب تأثیر منفی بر سلامتی مردم جامعه می‌شود اما در استان فارس مصرف سموم بی‌رویه نیست.
تاجگردون با بیان اینکه خدمات حمل بار لازم برای صادرات محصولات کشاورزی مهیاست، اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم برای رونق منطقه ویژه اقتصادی شیراز فراهم شده و بسترهای مناسب ایجاد شده است.
وی با تأکید بر اینکه در پایانه صادراتی استان فارس باید تولید محصولات مختلفی که اقتصادپذیری سریع‌تری دارند انجام شود، گفت: صادرات محصولات غیرنفتی یکی از مهم‌ترین مباحث است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com