صادرات محدود تخم مرغ به ترکمنستان و عمان

صادرات محدود تخم مرغ به ترکمنستان و عمان
دکتر فرزاد طلاکش ضمن بیان این مطلب گفت: در هیچ جای جهان متداول نیست که تخم مرغ را با پوسته به مسافت های زیاد صادر کنند، بنابراین ما نیز نمی توانیم چنین ریسکی را انجام دهیم.
وی ادامه داد: بهترین راه صادرات تخم مرغ به مسافت های دور، سرمایه گذاری بر روی فرآورده های این محصول است.
دبیر ستاد کشوری ترویج مصرف تخم مرغ اظهار داشت: مرسوم است که تخم مرغ داخل پوسته را به کشورهای همسایه صادر می کنند؛ زیرا در مسافت های بالا، احتمال شکستن تخم مرغ وجود دارد.
وی در مورد کارخانه های فراوری تخم مرغ فعال در کشور، گفت: در کشور به تعداد مورد نیاز صنایع فراوری وجود دارد، اما؛ مشکل این است که بازاریابی لازم برای فروش محصول فراوری شده صورت نگرفته است.طلاکش افزود: هیچ تشکیلات دولتی برای بازاریابی فرآورده های تخم مرغ در کشورهای دیگر وجود ندارد و صنف مربوطه نیز هیچ تحرکی در این زمینه از خود نشان نداده است.
دبیر ستاد کشوری ترویج مصرف تخم مرغ با اشاره به فعالیت های اخیر شرکت وطن ایرانیان در این زمینه، تصریح کرد: این شرکت تلاش می کند با کمک سازمان دامپزشکی ایران، کد اتحادیه اروپا را دریافت کند تا مجوز صادرات تخم مرغ و فرآورده های آن برای دو قاره اروپا و آمریکا صادر شود.
وی با تأکید بر این مطلب که در حال حاضر صنعت تخم مرغ هیچ مشکل استانداردی برای صادرات محصول خود به اروپا و سایر نقاط جهان ندارد، افزود: تمام تلاش خود را برای دریافت مجوزهای اتحادیه اروپا انجام داده و استانداردهای محصولات خود را نیز به روز کرده ایم.این فعال صنعت تخم مرغ کشور گفت: ما دستورالعمل های اتحادیه اروپا را دریافت کرده و در حال مطابقت سازی فعالیت های خود و با این دستورات هستیم تا حتی کوچکترین مشکلات در راه ورود به بازار اروپا را، قبل از ورود مرتفع سازیم.
طلاکش در مورد دلایل صادرات محدود تخم مرغ به 3 کشور عمان، تاجیکستان و ترکمنستان، گفت: مصرف سرانه این سه کشور بسیار کم بوده و در عین حال تولید داخلی نیز دارند که بخش اعظم نیاز ایشان را تأمین کرده، البته کشور عمان قسمتی از نیاز خود را از عربستان وارد می کند.
وی در مورد تأثیرات بازار تخم مرغ از رونق بازار در نیمه دوم سال جاری، اظهار داشت: برای 6 ماهه دوم، مصرف داخلی و خارجی افزایش پیدا می کند و ما نیز برای صادرات مجوزهای مربوطه را داریم، اما؛ همچنان مشکلی به نام رقابت با کشورهای تولید کننده دیگر همچون ترکیه و مشوق های صادراتی وجود دارد.  

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com