صادرات ماهانه ۵۰۰۰ تن تخم مرغ

صادرات ماهانه ۵۰۰۰ تن تخم مرغ
مدیرعامل اتحادیه تولید‌کنندگان مرغ تخم‌گذار در پی تحریم‌های متقابل روسیه و اروپا علیه یکدیگر از برنامه‌ریزی برای صادرات تخم مرغ به روسیه برای اولین بار خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده احتمالا تا ۱۵ روز آینده صادرات تخم‌مرغ به این کشور آغاز می‌شود.
هدایت اصغری مدیرعامل اتحادیه تولید‌کنندگان مرغ تخم‌گذار در مورد وضعیت بازار تخم مرغ گفت: در حال حاضر مشغول برنامه‌ریزی برای هدفمند کردن و افزایش صادرات تخم مرغ هستیم.
وی با بیان اینکه شرایطی فراهم آمده تا بخشی از مازاد تولید تخم‌مرغ کشور به روسیه صادر شود، افزود: این اتفاق بعد از اختلاف اتحادیه اروپا و آمریکا با روسیه و تحریم‌های فی مابین ایجاد شده است و در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی کشورمان در حال رایزنی و هماهنگی با روسیه برای تحقق این موضوع است.
مدیرعامل اتحادیه تولید‌کنندگان مرغ تخم‌گذار بیان داشت: تاکنون رایزنی‌های اولیه بین دو کشور انجام شده و در حال پیگیری این موضوع هستم تا بخشی از نیاز تخم مرغ کشور روسیه از طریق کشورمان تأمین شود.
اصغری اظهار داشت: تشریفات اولیه صادرات تخم‌مرغ از ایران به روسیه انجام شده ولی فعلا این موضوع عملیاتی نشده است و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته احتمالا تا 15 روزه آینده صادرات تخم مرغ به کشور روسیه محقق می‌شود.
وی افزود: با هدف‌گذاری‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود حدود 3 الی 5 هزار تن تخم‌مرغ به کشور روسیه صادر شود.
اصغری با بیان اینکه ماهیانه 20 هزار تن تخم مرغ تولید مازاد در کشور داریم، اظهار داشت: بخشی از تولید مازاد تخم مرغ کشور به کشورهای عراق، ارمنستان، تاجیکستان و گرجستان صادر می‌شود.
وی در پاسخ به این سؤال که صادرات تخم مرغ به روسیه چه تأثیری بر روی قیمت تخم مرغ در بازار داخل می‌گذارد، گفت: ماهیانه در کشور حدود 20 هزار تن تولید مازاد تخم مرغ داریم و این مسئله بر روی قیمت تخم‌مرغ تأثیر ندارد.
مدیرعامل اتحادیه تولید‌کنندگان مرغ تخم‌گذار اظهار داشت: قیمت تخم مرغ در بازار ثابت است و هر کیلو تخم مرغ درب مرغ‌داری با قیمت 3700 الی 3900 تومان عرضه می‌شود.
اصغری افزود: قیمت هر شانه تخم مرغ برای مصرف‌کنندگان بین 8500 الی 10 هزار و 500 تومان است.
بر اساس این گزارش در پی اعمال تحریم‌های اروپا و غرب علیه روسیه، این کشور نیز متقابلا واردات مواد غذایی از اروپا را تحریم کرد. ترکیه پیش از ایران برای صادرات مواد غذایی به ترکیه اعلام آمادگی و برنامه‌ریزی کرده بود.

 
نظرات شما
  •  

    مرغدار سابق گفت : ۹۳/۰۵/۲۸

    بلكه فرجي بشه و ما هم باز مرغدار شديم!!!
    دنيا را چه ديدي!!!!
    فقط كاش تخم مرغ هاي با كيفيت به روسيه صادر كنن كه تو مرحله اول تو ذوقشون نخوره و دفعه اول صادرات تخم مرغ به روسيه دفعه آخر نشه!!!

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com