صادرات ۱۳۵ هزار تن مرغ و تخم‌مرغ ایرانی در سال گذشته

صادرات ۱۳۵ هزار تن مرغ و تخم‌مرغ ایرانی در سال گذشته
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته 70 هزار تن مرغ و 65 هزار تن تخم‌مرغ صادر شد که این ارقام رکورد به شمار می‌رود.
حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی در مورد تأثیر موج مثبت توافق ایران و 1 + 5 و رفع تحریم‌ها، بر واردات نهاده‌های مورد نیاز دامی به کشور، گفت: طبیعتا رفع تحریم‌ها می‌تواند گشایش‌های متعددی را در تعاملات بین‌المللی و اقتصادی با کشورهای دیگر  فراهم کند.
وی افزود: رفع تحریم‌ها روی کاهش هزینه‌های حمل و نقل و بیمه کشتی‌ها که برای جابه‌جایی نهاده‌ها به کار می‌رود و احتمالا روی کاهش قیمت ارز اثرگذار ممکن است اثرگذار باشد و قیمت تمام شده واردات نهاده‌های دامی را کاهش دهد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: با رفع تحریم‌ها امکان تأمین نهاده‌های دامی از کشورهای مختلفی برای ایران فراهم می‌شود که این موضوع باعث ایجاد رقابت بین صادر‌کنندگان و پایین آمدن قیمت تمام شده نهاده‌های دامی می‌شود.
رکنی تصریح کرد: شرایط تولید نهاده‌ها‌ی دامی در دنیا خوب و افزایش تولید محصولات مختلف محسوس است، بنابراین می‌توان با سازماندهی اتحادیه‌‌ها، تشکل‌ها و صنوفی که مصرف‌کننده این کالا‌ها هستند، نهاده‌ها را با قیمت مناسب‌تری در اختیار تولید‌کنندگان قرار داد.
وی افزود: در سال 94 تقویت تشکل‌ها، زنجیره‌های تولید و تقویت واگذاری امور به مردم در برنامه کاری قرار دارد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در مورد تأثیر لغو تحریم‌ها در بخش صادرات محصولات لبنی و پروتئینی گفت: سال گذشته بیش از 70 هزار تن مرغ و بیش از 65 هزار تن تخم مرغ صادر شد که این ارقام رکورد به شمار می‌رود.
رکنی بیان داشت: با زیرساخت‌هایی که در بخش تولید مواد لبنی و پروتئینی و مخصوصا گوشت مرغ و تخم‌مرغ وجود دارد، در صورت لغو تحریم‌ها چشم‌انداز خوبی برای صادرات می‌توان در نظر گرفت.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی تهیه مشوق‌ لازم صادراتی در سال 94 برای تحرک‌بخشی به صادرات دیده شده است، گفت: این کار موجب شکوفایی تولید داخل، ایجاد ارزش افزوده برای کشور و حضور پررنگ‌تر در بازارهای بین‌المللی می‌شود.
 
نظرات شما
  •  

    امیر گفت : ۹۴/۰۱/۱۹

    پس کی اقدام به این صادرات میکنید چرا پشتیبانی امور دام مرغ های مازاد را جمع نمیکند ما که دیگر بیچاه شدیم اگر این قیمت مرغ ادامه پیدا کند تعداد زیادی از ما سر از زندان در می آوریم این یک سونامی است که شب میخوابیم و صبح بیدار میشویم مرغ 20000تومان کاهش قیمت پیدا کرده و عن قریب تک تک مرغداران را فرا بگیرد واقعا این از یک اقتصاد بیمار و فلج بر میاید مسوولین به دادمان برسید زندگیمان نابود شده

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    مرغداری ازکرمانشاه گفت : ۹۴/۰۱/۲۰

    مسئولین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!خیالتوراحت کنم اقاامیرمسئولین به فکر جیب خودشانن نه من وتو....من روزچهارشنبه مرغمو3400تومان فروختم که تواین سایت زده شده3600حالابماندکه این قیمتهای اعلام شده ازطرف اتحادیهای استانهاست ونادرسته!!!!!!!!!!!!چاره کاردرکم کردن جوجه ریزیه

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com