صادرات ۴۰ هزار تن گوشت در شش‌ماهه نخست سال ۹۵

صادرات ۴۰ هزار تن گوشت در شش‌ماهه نخست سال ۹۵
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به بازارهای هدف در جهان ما به دنبال مرغ سایز در وزن های یک کیلو و ۲۰۰ تا یک کیلو و ۸۰۰ گرم هستیم.
حسن رکنی گفت: تاکنون صادرات گوشت مرغ به صورت منجمد صورت گرفته است، اما امکان صادرات مرغ گرم به بعضی کشورها مثل عراق و افغانستان وجود دارد.
وی صادرات گوشت مرغ در شش ماهه نخست امسال را حدود 40 هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: این میزان صادرات 50 درصد هدف امسال ما را پوشش داده است.
رکنی سایز کردن مرغ، افزایش کیفیت به طور مستمر مانند کاهش چربی لاشه، منطقی شدن بسته بندی و ثبات در برنامه های صادراتی به منظور مناسب شدن شرایط قراردادهای صادرات را از سازوکارهای صادرات گوشت مرغ برای افق 1404 برشمرد.
وی در همین حال بر صادرات گوشت مرغ با قیمت مناسب تاکید و تصریح کرد: اگر در قیمت این محصول مزیت نداشته باشیم در صادرات موفق نخواهیم بود.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: با توجه به بازارهای هدف در جهان ما به دنبال مرغ سایز در وزن های یک کیلو و 200 تا یک کیلو و 800 گرم هستیم.
وی گفت: در بازارهای مختلف دنیا، سلیقه ها در مورد سایز مرغ متفاوت است به طوری که کشور ایران و ژاپن مرغ سنگین و فرانسه، روسیه و عراق مرغ سبک را می پسندند.

در خواست 100 میلیارد تومان برای صادرات

رکنی اظهار داشت:برای افزایش صادرات در سال جاری مبلغ 100 میلیارد تومان از دولت تقاضا کرده ایم.
وی در مورد صادرات گوشت مرغ به صورت تفکیک شده نیز گفت: عرضه گوشت مرغ به بازار به صورت تفکیک شده در دنیا انجام می شود و ما هم باید به این سمت حرکت و با استفاده از تفکیک قطعات لاشه و بسته بندی‌های جدید، اقدام به عرضه و صادرات گوشت مرغ تفکیک شده کنیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در باره تمایل کشتارگاه های ایران به مرغ سنگین اظهار داشت: از آنجایی که مرغ سنگین برای کشتارگاه ها، مزیت و منافع بالاتری دارد، گرایش به خرید مرغ سنگین دارند، در حالی که منافع مصرف کننده و منفعت عمومی کشور اقتضا می کند که مرغ با ضریب تبدیل بهتر و در وزن منظقی کشتار شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com