صادرات بیش از 22 هزار تن تخم مرغ به کشورهای همسایه

 صادرات بیش از 22 هزار تن تخم مرغ به کشورهای همسایه
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ‌ تخم‌گذار گفت: در حال حاضر با وجود محدودیت‌ها همچنان صادرات تخم مرغ به کشورهای عراق و افغانستان ادامه دارد.
رضا ترکاشوند مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ‌ تخم‌گذار در خصوص صادرات تخم مرغ به سایر کشورها گفت: معمولا در فصل تابستان و با توجه به وضعیت جوی حجم صادرات تخم مرغ کم می‌شود.
وی گفت : خوشبختانه امسال با پیش آمدن بحث آنفولانزای مرغی در کشور ترکیه در ابتدای سال 94 تقاضا برای صادرات از ایران افزایش چشمگیری داشت.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ‌ تخم‌گذار بیان داشت: با توجه به شرایط ترکیه در ابتدای سال میزان صادرات ما چیزی در حدود 400 تا 500 تن تخم مرغ در روز بوده و این رقم بالایی برای صادرات و ارزآوری به کشور است.
ترکاشوند تصریح کرد: البته به دلیل بروز آنفولانزای مرغی در چند روستا در شمال کشور متأسفانه فضایی ایجاد شد که کشور عراق که حجم گسترده‌ای از صادرات ما به آن است از واردات تخم مرغ جلوگیری کند که این موضوع از طریق سازمان دامپزشکی کشور طی نامه‌ای به مسئولین عراق اعلام شد.
وی ادامه داد: سازمان دامپزشکی در این نامه اعلام داشت تخم ‌مرغ تولیدی در ایران کاملا صنعتی بوده و از سلامت کامل برخوردار می‌باشد و با توجه به گواهی سلامت سازمان دامپزشکی کشور مشکلی برای مصرف وجود ندارد.
ترکاشوند ادامه داد: در حال حاضر با وجود محدودیت‌ها همچنان صادرات به کشورهای عراق و افغانستان ادامه دارد و حتی صادرات به کشور افغانستان نسبت به ماه قبل افزایش نیز یافته است.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ‌ تخم‌گذار خاطرنشان کرد: در سال جدید بیش از 22 هزار و 500 تن صادرات داشته‌ایم و طبق روال معمول تابستان در حال حاضر روزانه بین 100 تا 200 تن تخم مرغ صادر می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com