صادرات 48 هزار تن مرغ به دو کشور عراق و افغانستان

صادرات 48 هزار تن مرغ به دو کشور عراق و افغانستان
سالیانه 11 میلیون تن مرغ گوشتی در دنیا تبادل می شود که از این میزان 3 میلیون تن مربوط به منطقه ما و کشورهای عربستان، عراق و روسیه و... است.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ گوشتی ایران از صادرات سالیانه 48 هزار تن مرغ به دو کشور عراق و افغانستان خبر داد.
همایون دارابی، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ گوشتی ایران، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص میزان صادرات مرغ گوشتی در دنیا، گفت: مرغ‌های صادراتی اکثرا پرورشی بوده است و مرغ‌های بومی تنها برای نگهداری در روستاها و تولید تخم مرغ کارایی دارند.
وی افزود: سالیانه 11 میلیون تن مرغ گوشتی در دنیا تبادل می شود که از این میزان 3 میلیون تن مربوط به منطقه ما و کشورهای عربستان، عراق و روسیه و... است.
وی رتبه ایران در میزان تولید مرغ گوشتی را هفتم اعلام کرد و گفت: در مجموع میزان صادرات مرغ گوشتی ایران به دو کشور عراق و افغانستان بین 47 تا 48 هزار تن است البته این میزان رو به افزایش است زیرا صادرات در بخش مرغ کمتر از یک سال است که آغاز شده است.
دارابی در پاسخ به این پرسش که آیا مشکلات داخلی عراق صادرات مرغ به این کشور را با چالش مواجه نکرده است، گفت: خوشبختانه صادرات ما عمدتا در لب مرزها صورت می‌گیرد.
وی در خصوص صدور شش هزار قطعه مرغ بومی به جمهوری آذربایجان و ترکمنستان، گفت: این اقدام از سوی بسیج سازندگی صورت گرفته و ما به موضوع مرغ بومی وارد نمی‌شویم البته هر اقدامی که در زمینه حمایت از تولید و صادرات باشد از آن استقبال می‌کنیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com