صادرات 40 هزار تن مرغ در 5 ماه امسال

صادرات 40 هزار تن مرغ در 5 ماه امسال
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام گفت: با وجود قیمت‌های متفاوت رقبای خارجی از ابتدای سال، 40 هزار تن مرغ ایرانی به 8 کشور صادر شده است.
حسن رکنی در پاسخ به اینکه با توجه به قیمت تمام شده بالای مرغ ایرانی و وزن بالا در مقایسه با تولیدات جهانی، چه فکری برای صادرات این محصول به ویژه بازار روسیه شده، خاطرنشان کرد: در 5 ماه ابتدایی سال، نزدیک 40 هزار تن گوشت مرغ به 8 کشور صادر شده است و بخشی از دلیل قیمت بالای مرغ هزینه بالای خوراک دام از جمله ذرت است.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای صادرکننده از جمله ترکیه قیمت مرغ صادراتی‌شان با قیمتی که در بازار داخلی کشورشان به مردم عرضه می‌شود، متفاوت و پایین‌تر است، اظهار داشت: دولت یا تشکل‌های این کشورها برای آنکه صادرکننده بتواند بازار خارجی را تسخیر کند، به محصولات استراتژیکی از جمله کالاهای اساسی یارانه می‌دهند.
معاون حجتی خاطرنشان کرد: تشکل‌های صادراتی مرغ کشورمان امسال به تعهداتشان برای صادرات مرغ عمل کرده‌اند و بنا داریم با تامین نهاده مرغداری‌ها با قیمت مناسب‌تر به امکان تولید مرغ‌های سایز (دارای اندازه استاندارد) با قیمت مناسب‌تر کمک کنیم، چرا که وزن بالای مرغ ایرانی یکی از مشکلات پیش رو است.
وی با اظهار خرسندی از اینکه تولیدات مرغ ایرانی از نظر بهداشتی مورد تایید مشتریان خارجی قرار دارد، اضافه کرد:  بسته‌بندی نسبتا مناسبی هم در این حوزه وجود دارد، ولی باید در حوزه سایز و اندازه مرغ تولیدی کار بیشتری انجام شود.
رکنی در پاسخ به اینکه چه میزان مرغ به روسیه صادر شده گفت: تنها محصول صادراتی کشور به روسیه در حوزه دامی، محصولات لبنیات و آبزیان بوده است. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com