صادرات 25 هزارتن تخم مرغ از ابتدای امسال/ صنعت تخم مرغ به 40 میلیارد تومان یارانه نیاز دارد

صادرات 25 هزارتن تخم مرغ از ابتدای امسال/ صنعت تخم مرغ به 40 میلیارد تومان یارانه نیاز دارد
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران تخم گذار گفت: از ابتدای امسال تاکنون 25.1 هزار تن تخم مرغ به کشورهای هدف صادر شده و تاکنون توقفی در صادرات این محصول نداشته ایم.
رضا ترکاشوند به مناسبت 14 مهرماه روز جهانی تخم مرغ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استمرار صادرات تخم مرغ در کشور به حمایت دولت نیاز دارد، افزود: امسال صادرات تخم مرغ طبق روال عادی صورت گرفته است و توقفی در صادرات این محصول نداشتیم اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دلیل وجود رقبای سرسخت در منطقه حجم صادرات پایین تر از پارسال بوده است.
وی اظهار داشت: سال گذشته 94 هزار تن تخم مرغ به کشورهای هدف صادر شد که به طور تقریبی 10 درصد کل تولید تخم مرغ داخل را در بر می گیرد.
ترکاشوند با بیان اینکه سال گذشته حجم صادرات تخم مرغ ایران از وضعیت مناسبی برخوردار بود، گفت: ترکیه که یکی از رقبای ما در صادرات تخم مرغ است در نیمه اول سال گذشته با بروز بیماری آنفلوانزای پرندگان و حذف گله ها و کاهش تولید مواجه شد که همین امر افزایش حجم صادرات تخم مرغ از ایران را به دنبال داشت.
به گفته وی، در نیمه دوم پارسال اخبار غیرواقعی از بروز آنفلوانزای پرندگان در ایران منتشر و به توقف صادرات تخم مرغ به عراق و افغانستان منجر شد اما با وجود توقف صادرات برای مدت محدودی سال گذشته بیشترین حجم صادرات را داشتیم.

صادرات تخم مرغ نیازمند 40 میلیارد تومان یارانه
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران تخم گذار تصریح کرد: طبق برآوردها صادرات تخم مرغ امسال به حداقل 40 میلیارد تومان یارانه و کمک دولت نیازمند است تا صادرات استمرار یابد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com