صادارت 4000 تن گوشت مرغ از اصفهان به عراق و پاکستان

صادارت 4000 تن گوشت مرغ از اصفهان به عراق و پاکستان

طرح خرید تضمینی شیرخام برای تبدیل به شیرخشک در استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، قزوین و قم در حال اجرا است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه صنعت دام، طیور و دامپزشکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای این طرح در استان اصفهان، ظرف 40 روز گذشته 13 هزار تن شیرخام به قیمت تضمینی هر کیلوگرم یک‌هزار و 440 تومان توسط سازمان تعاون روستایی خریداری و خشک شده است.

امیرحسین افیونی افزود: این میزان شیر خریداری‌شده در استان اصفهان 40 درصد شیری است که تاکنون در کل کشور خریداری شده است.
وی با بیان اینکه تبدیل شیرخرام به شیرخشک برای صادرات صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: اگر پروتکل‌های سلامت توسط وزارت جهاد کشاورزی تأیید و مورد توافق نهایی میان ایران و روسیه قرار گیرد، استان اصفهان آمادگی صادرات محصولاتی همچون شیرخشک، لبنیات و گوشت مرغ به روسیه را دارد.
افیونی میزان تولید مواد پروتئینی استان اصفهان را سالانه یک میلیون و 340 هزار تن عنوان کرد و ادامه داد: این استان در زمینه گوشت مرغ با تولید 167 هزار تن رتبه دوم کشور، در تخم‌مرغ با تولید 90 هزار تن رتبه سوم و گوشت بوقلمون با تولید هفت‌هزار و 500 تن دارای رتبه نخست کشوری است.
وی میزان تولید گوشت قرمز این استان را پنج تا شش‌هزار تن عنوان کرد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان درباره تولید شیرخام نیز تصریح کرد: سالانه هشت میلیون و 300 هزار تن در کشور شیرخام تولید می‌شود که از این میزان، یک میلیون و 90 هزار تن در استان اصفهان تولید می‌شود.
افیونی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایانا درباره مصرف نهاده‌ها و خوراک دام و طیور یادآور شد: در مجموع سالانه در استان اصفهان سه میلیون تن علوفه و دانه‌هایی مانند ذرت، جو و کنجاله به مصرف دام و طیور می‌رسد که یک میلیون و 500 هزار تن آن مربوط به ذرت، جو و کنجاله است.
وی درباره صادرات محصولات بخش طیور به کشورهای همسایه نیز تأکید کرد: عمده صادرات گوشت مرغ و تخم‌مرغ تولیدشده در استان اصفهان به کشورهای عراق و پاکستان صورت می‌گیرد.
افیونی اظهار داشت: طی سه‌ماهه اخیر، چهارهزار تن گوشت مرغ به دو کشور عراق و پاکستان صادر شده است.
وی در پایان درباره مشکلات واحدهای دامی گفت: کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، عدم ثبات قیمت تمام‌شده نسبت به قیمت فروش و خشکسالی و کاهش روان‌آب‌ها از مشکلات عمده واحدهای دامی محسوب می‌شود.
 
خبرنگار: فرحناز هاشمی
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com