رییس جهاد کشاورزی مازندران از صادرات مرغ به عراق خبر داد

رییس جهاد کشاورزی مازندران از صادرات مرغ به عراق خبر داد
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان این که سازمان بهداشت جهانی هفته جاری ایران را به لحاظ شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان پاک اعلام کرد از صدور مجدد صادرات مرغ به کشور عراق خبر داد.
[رییس جهاد کشاورزی مازندران از صادرات مرغ به عراق خبر داد] اواخر سال گذشته بعد از شیوع آنفلوآنزای پرندگان در مازندران، واردات مرغ به عراق ممنوع شده بود.
دلاور حیدرپور روز چهارشنبه در حاشیه بازدید وزیر کشاورزی عراق از چند طرح تولیدی در آمل در گفت و گو با ایرنا افزود: به طور قطع بازدید هیات کشاورزی عراق به مازندران کمک می کند تا صادرات مرغ را مجددا به این کشور شروع کنیم.
به گفته وی مازندران می تواند 50 هزار تن گوشت مرغ را به کشور عراق صادر کند.
وی به ظرفیت خوب موجود در بخش کشاورزی مازندران شامل گل و گیاه زینتی، طیور، مرکبات و کیوی اشاره کرد و گفت: تعامل خوبی برای همکاری میان کشور عراق و مازندارن وجود دارد که باید روز به روز گسترش یابد.
وی یادآور شد: در بازدید سه روزه هیات اقتصادی عراق از مازندران، منابع تولید بخش کشاورزی این استان به این اعضای هیات نشان داده شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: با رایزنی صورت گرفته در تلاشیم صادرات محصولات کشاورزی شامل کیوی، پرتقال، سبزی، جوجه یک روزه و گل و گیاهان زینتی را به کشور عراق گسترش دهیم.
وی تصریح کرد : 50 درصد مرکبات کشور در مازندران تولید می شود و این آمادگی را داریم به هر میزانی که نیاز کشور عراق است صادرات مرکبات داشته باشیم.
سفر وزیر کشاورزی عراق از عصر دوشنبه در مازندران آغاز شده و امروز چهارشنبه بعد از بازدید از شرکت تولیدی لبنی و گوشتی کاله و گلخانه آنتوریوم در آمل پایان می یابد.
سالانه 6 میلیون تن محصولات زراعی در مازندران تولید می شود که نشان از ظرفیت بالای کشاورزی مازندران دارد.
مازندران در تولید 14 محصول زراعی و طیور رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.
در زمان حاضر حجم مبادلات کشاورزی با کشور عراق 1.7 میلیارد دلار است که به گفته وی وزیر کشاورزی عراق به سه میلیارد دلار افزایش خواهد یافت
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com