رونق صادرات دام در استان خوزستان

رونق صادرات دام در استان خوزستان
با آزادسازی صادرات دام زنده در سال جاری، دام‌های پرواربندی استان به فروش رفته و اکثر واحدهای تولیدی مجدداً اقدام به خرید و پروار کردن برای دوره‌های بعدی نموده‌اند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با آزادسازی صادرات دام زنده در سال جاری، دام‌های پرواربندی استان به فروش رفته و اکثر واحدهای تولیدی مجدداً اقدام به خرید و پروار کردن برای دوره‌های بعدی نموده‌اند.
محمد مشکورزاده، ساعاتی پیش، تعدیل قیمت تمام شده برای واحدهای پرواربندی، رونق اقتصادی در بخش دامپروری و ارزآوری به داخل کشور را از پیامدهای رونق صادرات دام زنده اعلام کرد و تصریح نمود: قبل از آزادسازی صادرات دام زنده، واحدهای دامپروری استان بخصوص در بخش دام سنگین از یک سو با انباشتگی و عدم کشش بازار و از سوی دیگر با افزایش قیمت نهاده‌ها و در ‌‌نهایت ضرر و زیان مواجه بوده است.
وی یادآور شد: از اواخر مرداد ماه تا اوایل آبان ماه سال جاری حدود ۱۱۴هزار و ۴۷۳ رأس دام سبک به ارزش ۲۸ میلیون دلار از استان خوزستان به کشورهای حوزه خلیج فارس و عموماٌ به مقصد کویت صادر شده است، که از این تعداد ۵۲ هزار و ۳۱۳ رأس مربوط به صادرکنندگان استان خوزستان و تعداد ۶۲ هزار و ۱۶۰ رأس مربوط به صادرات سایر استان‌ها از جمله کرمانشاه، لرستان، همدان، فارس، تهران، قزوین، ایلام و مرکزی بوده که از طریق بنادر چوئبده و آبادان صادر شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com