روان سازی صادرات گوشت مرغ در سال جدید

روان سازی صادرات گوشت مرغ در سال جدید
حسن رکنی با اشاره به اینکه از پنجم بهمن سال گذشته تاکنون 67 هزار تن مرغ منجمد به منظور مدیریت و کنترل بازار دوره عید توزیع شده است ، گفت : با توجه به توزیع گسترده مرغ مورد نیاز و روند مطلوب تولید امروز شاهد کاهش قیمت این ماده پروتئینی پرمصرف در بازار کشور بودیم به طوری که قیمت هر کیلوگرم گوشت گرم مرغ در مراکز عمده فروشی به 6200 تومان و در مراکز خرده فروشی نیز به طور میانگین به هر کیلوگرم 7200 تومان کاهش یافت.
وی توزیع گسترده مرغ منجمد با قیمت هر کیلوگرم 5600 تومان را از عوامل اصلی کاهش قیمت مرغ گرم در بازار دانست و افزود: ذخیره کافی و توزیع مناسب و بموقع مرغ منجمد از اواسط اسفند تاکنون سبب شد قیمت مرغ برغم نوساناتی که در کوتاه مدت شاهد آن بودیم امروز روند نزولی داشته  باشد.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته به منظور حمایت از تولید کننده داخلی و برای ذخیره سازی حدود 150 هزار تن گوشت مرغ مازاد بر نیاز اقدام شد و با ذخیره سازی مناسب نیاز بازار به طور کامل با تولید داخل بدون حتی واردات یک کیلو گوشت مرغ تأمین شد.
رکنی میزان ذخیره سازی گوشت مرغ را در مقایسه با سال های گذشته بی سابقه دانست و افزود: میزان مصرف گوشت مرغ در اسفند ماه سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال 92 ، بیست درصد افزایش یافت.{tor_sutitle}رکنی به مرغداران اطمینان داد سال خوبی به لحاظ تأمین نهاده های مورد نیاز و قیمت نهاده ها خواهیم داشت{/tor_sutitle}
وی گفت: از ابتدای فروردین روزانه 500 تن مرغ منجمد در کشور در بازار توزیع شده است.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی افزود: از نیمه دوم امسال برای خرید مازاد تولید اقدام می کنیم و در برنامه ریزی های انجام شده قرار است میزان ذخیره سازی در مقایسه با سال گذشته افزایش یابد.
رکنی گفت: براساس بخشنامه ای که به شرکت پشتیبانی امور دام ارائه شده است این شرکت مجاز است هر زمان که نیاز باشد به ازای پرداخت تسهیلات و با تحویل نهاده های تولید به مرغداران و براساس قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار تولید مازاد آنها را خریداری و ذخیره سازی کند.
معاون امور دام وزارت جهادکشاورزی از روش جدید ذخیره سازی گوشت مرغ مازاد خبر داد و گفت: امسال با هماهنگی هایی که با کشتارگاه ها شده ، قرار است گوشت مرغ منجمد به صورت قطعات تفکیکی بسته بندی و منجمد شود تا مصرف کننده آسان تر از گوشت مرغ منجمد استفاده کند.
رکنی افزود: بااین اقدام کیفیت مصرف مرغ منجمد افزایش می یابد وگوشت مرغ درقطعات تفکیک شده مطابق میل وسلیقه مصرف کننده عرضه می شود.
وی از روان سازی صادرات گوشت مرغ در سال جدید خبر داد و افزود: سال گذشته 70 هزار تن گوشت مرغ به بیش از 10 کشور منطقه صادر شد و قرار است امسال این میزان به حدود 100 هزار تن افزایش یابد.
رکنی ، صادرات تخم مرغ نطفه دار را در سال گذشته 23 میلیون عدد اعلام کرد و گفت: سال گذشته 33 میلیون قطعه جوجه یک روزه نیز به بازارهای منطقه صادر شد.
رکنی به مرغداران اطمینان داد سال خوبی به لحاظ تأمین نهاده های مورد نیاز و قیمت نهاده ها خواهیم داشت.
 
نظرات شما
  •  

    مرغدار از ساری گفت : ۹۴/۰۱/۱۶

    با سلام- واقعا متاسفیم که با این همه شعار ساماندهی جوجه ریزی وراهکار مقابله با مازادتولید ...هنوز 2 ماه نشده دوباره مرغ رودست مرغدار بدون دان مانده وبا کمترین قیمت ناچاری میفروشد.جناب مسئول آنهایی که امروز مرغ دارند همانهایی هستند که زیانهای دیروز دیده اند و با تاخیر جوجه ریزی کردند وامیدوار بودند که قیمتها ثبات دارد . مرغ زنده کمتر از 4700 ضرر دارد...لطفا پیگیری کنید چون به دست مصرف کننده هم مرغ ارزان نمیرسد...

    پاسخ...
  •  

    مرغداری ازکرمانشاه گفت : ۹۴/۰۱/۱۶

    بخت ماکه سوخته اون ازفروش مرغمان دربرج 8سال گذشته وحالاهم باید4000بفروشم خدایاخودت بداد مابرس این مسئولین که هیچکارن

    پاسخ...
  •  

    ارسلان گفت : ۹۴/۰۱/۱۷

    آقای حسن رکنی معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با چه منطقی قیمت مرغ گرم رو در مراکز عمده فروشی 6200 اعلام میکنید و وضعیت تولید رو مطلوب ارزیابی میکنید.
    بخدا مرغدار جنایتکار جنگی نیست
    جان هر کی دوست دارید یه ثبات قیمتی درست کنید. ما به سود منطقی راضی هستیم.چرا یکدوره یه مرغدار ورشکست شه و دوره بعد یه مرغدار سود کنه
    مطمینا دستهایی پشت پرده ان که از این نوسانات سود میبرن،
    امسال که سال همدلی با دولت نامگذاری شده و دولت ادعای تدبیر و امید داره چرا کمر به نابودی تولیدکننده گذاشتین

    پاسخ...
  •  

    مرغدار از ارومیه گفت : ۹۴/۰۱/۲۵

    این آقایون عالیجنابان که ادعا میکنن قیمت مرغ الان 7200 تومان هست خودشون از بقالی سر کوچه آقای احمدی نژاد میتونن ارزونتر هم بخرن.
    قیمت مرغ زنده 4000 تومان و آماده طبخ تا 5600 تومان در مراکز خرده فروشی سقوط کرده.
    تا کی میخوایین این دروغ های کثیف رو تحویل مردم بدین!!چرا به فکر تولید کننده نیستین؟؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com