رشد 69 درصدی صادرات تخم ‌مرغ به خارج از مرزهای خراسان‌ جنوبی

رشد 69 درصدی صادرات تخم ‌مرغ به خارج از مرزهای خراسان‌ جنوبی
مدیرکل دامپزشکی خراسان‌ جنوبی مقدار صادرات فرآورده‌های خام دامی را در مدت مشابه سال گذشته 792 هزارکیلوگرم عنوان کرد و گفت: با توجه به ارتقای پتانسیل‌های تولید در این بخش رشد 69 درصدی را در میزان صادرات تخم مرغ در سال 92 داشته‌ایم.
محمدعلی رضایی در جمع خبرنگاران ضمن تبیین روش‌های اصولی در حمل و نقل بهداشتی فرآورده‌های خام دامی اظهار داشت: استان خراسان جنوبی دارای 19 واحد مرغداری تخم‌گذار است که در این واحدها بیش از 739 هزار و 400 قطعه مرغ تخم‌گذار نگهداری می‌شوند.
وی با بیان این‌که ظرفیت تولید این مرغداری‌ها حدود 12 هزار تن تخم‌ مرغ در سال است، تصریح کرد: از این مقدار تخم ‌مرغ، یک‌هزار و 341 تن با نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی به خارج از مرزهای استان صادر و مابقی در داخل استان به مصرف رسیده است.
صادرات 792 هزار کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی
مدیرکل دامپزشکی خراسان‌ جنوبی مقدار صادرات این فرآورده خام دامی را در مدت مشابه سال گذشته 792 هزار کیلوگرم عنوان کرد و افزود: با توجه به ارتقای پتانسیل‌های تولید در این بخش، رشد 69 درصدی را در میزان صادرات تخم مرغ در سال 92 داشته‌ایم.
رضایی همچنین به صادرات جوجه یک‌روزه اشاره کرد و اذعان داشت: تعداد 3 میلیون و 452 هزار قطعه جوجه یک‌روزه در سال گذشته به استان‌های همجوار صادر شده است.
وی میزان صادرات جوجه یک‌روزه را در مدت مشابه سال گذشته 3 میلیون و 12 هزار قطعه اعلام کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com