پیشنهاد نهاده‌ جای یارانه به دامداران روی میز دولت است

پیشنهاد نهاده‌ جای یارانه به دامداران روی میز دولت است
سلطانی گفت: طبق مصوبه‌ای که از اول مهرماه توسط دولت اجرایی شد قرار بر این است که دامداران شیر خام را 1300 تومان به کارخانجات صنایع لبنی تحویل دهند و دولت به دامداران 140 تومان یارانه بپردازد ولی پیشنهاد ما این است که دامداران به جای 140 تومان یارانه نهاده در اختیارشان قرار دهند.
سعید سلطانی‌ داشت: این پیشنهاد با وزارت جهاد کشاورزی، ستاد تنظیم بازار و هدفمندی یارانه‌ها و هم چنین وزارت صنعت، معدن و تجارت در میان گذاشته شده زیرا این طرح در سال 91 با موفقیت اجرا شد وامیدواریم سازمان و وزارت خانه‌های ذی‌ربط چنین سازمان و وزارت‌خانه‌های ذی‌ربط چنین پیشنهادی را بپذیرند.
وی افزود: صنایع لبنی کشور قیمت محصولات خود را بالا نبردند زیرا آنان یک بار 15 درصد اعمال کرده بودند و دیگر نیازی به افزایش قیمت نیست.
سلطانی‌فر با اشاره بدهی 120 میلیارد تومانی دولت که قرار بود در آذر ماه سال گذشته پرداخت تصریح کرد: ده ماه گذشته و ماهنوز منتظر پرداخت یارانه دولت هستیم زیرا هر روز که بگذرد بر قیمت نهاده‌ها افزوده شد و این پول ارزش خود را از دست می‌دهد.
وی با انتقاد از کارخانجات صنایع لبنی به خاطر عدم پرداخت پول شیر به دامدارها نیز اضافه کرد: متاسفانه شرکتهای لبنی 3 ماه دیرتر پول شیر دامداران را پرداخت می‌کنند که این برای دامداران ضرر محسوب شده و آنان با 5/3 درصد سود بیش‌تر نهاده‌های خود را از بازار تامین می‌کنند.
سلطانی‌فر در پایان یاد‌آور شد: اگر توزیع و تامین یارانه‌ها به اتحادیه که خود دارای شبکه سراسری در کشور برای تامین نهاده است و هم چنین 93 درصد دامداران عضو این اتحادیه هستند با ثبات قیمت شیر در کشور خواهد شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com