پیش بینی ثبات نسبی قیمت گوشت مرغ در سال 95

پیش بینی ثبات نسبی قیمت گوشت مرغ در سال 95
دبیر انجمن ملی طیور ایران گفت: با توجه به اقداماتی که این انجمن و معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی از سال گذشته آغاز نموده اند گوشت مرغ در سال جدید، ثبات نسبی قیمت را در بازار تجربه خواهد کرد.
سعید اصغری فرد در گفتگو با خبرنگار ITPNews، با اشاره به مشکلات ناشی از مازاد تولید صنعت مرغ گوشتی در سال گذشته، بیان داشت: امسال مانند سال گذشته مازاد تولید نخواهیم داشت و این واقعیت را نمودارها و جداول آماری تهیه شده نشان می دهد.
 وی افزود: این نمودارها و جداول بر اساس مستندات حاصل از اجرای برنامه افزایش  فاصله جوجه ریزی به 90 روز و طرح خرید تخم مرغ نطفه دار از واحدهای مرغ مادر تهیه و تنطیم شده است.
اصغری فرد تصریح کرد: به شرط ثبات در قیمت جوجه یکروزه بدون افت و تحت فشار بودن مرغداران مادر، صنعت مرغ گوشتی از ثبات نسبی برخوردار خواهد شد به همین دلیل در بخش مرغ مادر طرح خرید تخم مرغ نطفه دار اجرا شد.
دبیر انجمن ملی طیور ایران ادامه داد: بر حسب تخمین انجمن جوجه یکروزه و امور دام وزارت جهاد کشاورزی اگر 20 درصد از مقدار تولید جوجه یکروزه از بازار جمع شود فشار از روی صنعت مرغ مادر برداشته خواهد شد، به همین دلیل انجمن ملی طیور ایران با همکاری وزارت جهاد کشاورزی از ابتدای اسفند 94 تا پایان همین ماه آغاز به جمع آوری تخم مرغ نطفه دار نمود، به این شکل افت قیمتی که هر سال در ایام تعطیلات نوروز اتفاق می افتاد مهار شده و قیمت جوجه یکروزه ثبات نسبی پیدا کرد و اکنون افزایش قیمت منطقی را طی می کند.
اصغری فرد از دیگر عوامل موثر در عدم ثبات بازار مرغ را نابسامانی در بخش توزیع و حضور دلالان بی شمار در این صنعت عنوان نمود و گفت: یکی از راهکارهای کاهش تعداد واسطه ها ساماندهی حداقل 50 درصد از تولید گوشت مرغ در قالب شرکت های زنجیره ای است.
وی اظهار داشت: سال گذشته از 1 میلیون و 700 هزار تن تولید مرغ 300 هزار تن آن در شرکت های زنجیره ای انجام شد که شامل 15 درصد از تولید بود و پیش بینی می شود این مقدار تا پایان امسال به 25 تا 30 درصد افزایش یابد.
 اصغری فرد یادآور شد: البته باید توجه داشت که این آمار مربوط به زنجیره های است که دارای پروانه هستند و تعدادی زنجیره های تولید نیز وجود دارند که به دلیل عدم ارائه خدمات و تسهیلات خاص برای آنان و اینکه معتقدند دریافت مجوز هیچ کمکی به زنجیره های تولید نمی کند پروانه دریافت نکرده اند.
دبیر انجمن ملی طیور ایران توسعه و پایداری صارات را از عوامل مهم در ثبات بازار داخلی مرغ دانست و گفت: برای توسعه و پایداری صارات لازم است که موانع صادراتی برای شرکت های زنجیره ای برداشته شده و مشوق صادراتی به آنان تعلق گیرد، مشوق الزاما پول نیست و می تواند دان با قیمت دولتی باشد.

بنا به گزارش ITPNews نمودار نوسان میانگین قیمت مرغ زنده از ابتدای سال 95 به شکل زیر می باشد که با نگاه به آن به این نتیجه می رسیم که این صنعت برای ایجاد ثبات یا پیش بینی آن راه سخت و دشواری را پیش رو خواهد داشت.


 
نظرات شما
  •  

    رضا مرغدار گفت : ۹۵/۰۱/۲۳

    بوی گند کلاه گذاشتن سر مرغدارها برای افزایش قیمت جوجه یکروزه به بهونه حمایت از قیمت گوشت مرغ رو می شه توی این مطلب متوجه شد

    پاسخ...
  •  

    قاسم دارابی گفت : ۹۵/۰۱/۲۳

    این هم یکنظر ویک ازمون است که امید است نتیجه بخش باشد اما به نظر اینجانب مشکلات صنعت طیور فراتر از این مباحث می باشد یکی از انها این است هر 15 روز نسخه قبلی تمام نشده نسخه جدید توسط فرد جدید نوشته میشود/؟

    پاسخ...
  •  

    ناشناس گفت : ۹۵/۰۱/۲۴

    چرا چرند می نویسید؟
    جمع کردن تخم مرغ نطفه دار فقط خوش به حال مرغ مادر دار می شود هیچ کمکی به مرغدار گوشتی نمی کند و قیمت جوجه را هم بالا می برد.

    پاسخ...
  •  

    عبدالرضا حيدري بوشهري گفت : ۹۵/۰۱/۲۴

    (از بس كه در آتش زده ام بال و پرم را
    ترسم كه صبا هم نرساند خبرم را
    آنگونه مرا سوخت در آتشكده غم
    تا هرچه بگردي نيابي اثرم را
    اين نامه غزل نامه درد است و ملامت
    بگذار به پايان برم اين مختصرم را)
    دوستان مرغدار و گراميان فعال در صنعت مرغداري بخوبي مي دانند كه كاهش توليد جوجه، فروش تخم مرغ نطفه دار و همچنين رساندن فاصله جوجه ريزي به 90 روز نه تنها راه حل نيستند بلكه پاك كردن صورت مسئله است. چون نمي خواهيد صادرات كنيد بيائيم توليد را كم كنيم؟؟!!! از عقل سليم به دور است!!!!

    پاسخ...
  •  

    علی امینی گفت : ۹۵/۰۱/۲۴

    انشاالله خداوند بزرگ به مسئولان چشم بینا و گوشی شنوا وعقای کامل عنایت فرماید تا درد مرغدار را حس کنند

    پاسخ...
  •  

    یه کارشناس صنعت نابود مرغداری گفت : ۹۵/۰۱/۲۴

    خجالت آوره واقعا
    زخم صنعت مثل دیابت شده.
    فقط سر تولید کننده رو میبرن وگرنه همه چیز هر سال افزایش قیمت داره بجز مرغ زنده
    برعکس کاهش قیمت هم داره
    البته تولید کننده ها هم مقصر هستند ،هنوز به بلوغ فکری نرسیده اند و با جوجه ریزی های ناشیانه و احمقانه پشت سر هم ،فقط خودشون و همکارانشون رو توی این لجن زار امروزه صنعت بیشتر پایین میکشند.
    اگر وزارت و دولت دخالت نکند و چاره ایی اصولی پیدا نشه، پایان صنعت نزدیک است...

    پاسخ...
  •  

    مرغداراهوازی گفت : ۹۵/۰۱/۲۴

    خودکرده راتدبیرنیست زیراازماست که برماست وقتی عده ای اصرار به تولید بی وقفه دارند معلوم است که مسولین خوش خوشانشان میشو د واعلام ثبات قیمت درسال 95میکنند ولی اشتباه میکنند بالاخره عده ای ازمرغداران دلخوش بامید بهبودورشکست شده وازمیدان خارج خواهندشد وآنوقت بایددید مسولین چه خاکی برسرخودخواهند ریخت درحال حاضر که مرغ خاک برسرترین موجوددرایران است

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    مرغداراهوازی گفت : ۹۵/۰۱/۲۴

    باسلام کاملا"حق باشماست بنده ازسال93 تادیماه سال 94 با50% ظرفیت تولید کردم ودرتمام این دوره ها زیان داشته ام ودرحال حاضرهم عطای تولیدرا به لقایش بخشیده ام دیگر توان دادن یارانه گوشت مرغ بجای دولت رابه خلق الله را ندارم

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۵/۰۱/۲۵

    همه اینها بهانست آقای با تدبیر جلوی صادرات رو گرفت که بعد برجام بگه ما این کارها رو کردیم والا دایی بنده کشتارگاه داره تا سال 93 به عراق روزی 4تا7کانتینر صادرات داشتن ولی جلوشون رو گرفتن همه این حرف ها چرت و پرت جوجه ریزی زیاد و غیره مسئولین فقط به فکر خودشونن

    پاسخ...
  •  

    محمد...مرغدار گفت : ۹۵/۰۱/۲۸

    سالی که نکوست از بهارش پیداست...عید که قیمت اون بود ...وای به حال ایام دیگه....خوش به حال دلالا

    پاسخ...
  •  

    بهپاک گفت : ۹۵/۰۲/۱۰

    ولی گفته که باید یاعلی (ع) گفت
    بلی با کار ، با عرق ملی گفت
    چرا ملت به فکر کار خود نیست؟
    به فکر مایه و بازار خود نیست؟
    به قول آن ولی با کفایت
    کنیم تولید ملی را حمایت

    پاسخ...
  •  

    گلسرخی گفت : ۹۵/۰۵/۰۵

    این بی تدبیری مسولینه که یا مرغ مثل آشغال زیاده یا مثل طلا نایاب÷تا 2 سال آینده تمامی شاغلین در صنف مرغ ور شکسته میشن

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com