پیش‌بینی 3 مسئول: بحران کمبود شیر و سونامی واردات در آینده‌ای نزدیک

پیش‌بینی 3 مسئول: بحران کمبود شیر و سونامی واردات در آینده‌ای نزدیک
در حال حاضر دامداران منتظر اجرایی شدن مصوبه خرید شیر به قیمت 1440 تومان هستند اما تاکنون این مصوبه اجرایی نشده است و از سوی دیگر یارانه ای نیز برای حمایت از دامداران در نظر گرفته نشده است.
محمدرضا ملاصالحی قائم مقام معاون وزیر کشاورزی در امور دام طی گفت وگویی گفت: ستاد تنظیم بازار در کارگروهی مقرر کرد که قیمت محصولات دامی مشخص شود و انجمن صنفی و اتحادیه دامداران، جهاد کشاورزی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان در این کارگروه حضور داشتند که قیمت ما برای شیر خام درب کارخانه 1520 تومان، اتحادیه 1570 تومان و نظر سازمان حمایت رقمی کمتر از 1500 تومان بود که سرانجام با 1440 تومان موافقت شد.
وی در خصوص علل اجرا نشدن مصوبه خرید 1440 تومانی هر کیلوگرم شیر خام، تصریح کرد: دولت در ابتدای سال 93 اجازه افزایش قیمت را ندارد برای آن 225 میلیارد تومان یارانه در نظر گرفت.
قائم مقام معاون وزیر کشاورزی در امور دام گفت: پیش بینی ها این بود که قیمت خرید شیر 1440 تومان اجرا شود تا مقداری از هزینه ها جبران شود اما در این بین صنایع فرآوری بدقولی کردند و در حین حال از افزایش 15 درصدی نیز بهره مند شدند و از سوی دیگر به اجرای خرید شیر به قیمت 1440 تومان راضی نشد.
ملاصالحی افزود: ابزار نظارتی بر عهده سازمان حمایت از مصرف کننده که متخلفان و گران فروشان را به نهادهای مربوطه معرفی کنند اما تاکنون موفق نبوده است.
وی تصریح کرد: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان میزان افزایش قیمت را هر ساله مشخص می کند و مجوز افزایش قیمت را صادر می کند اما شرایطی که تاکنون بوده به نفع صنایع لبنی و به ضرر دامداران بوده است.
 
نظرات شما
  •  

    om گفت : ۹۴/۰۶/۱۸

    مشکل اینجاس که تولید کننده قدرتی ندارد

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com