پرداخت 3 میلیارد تومان یارانه شیر به دامداران قمی

پرداخت 3 میلیارد تومان یارانه شیر به دامداران قمی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: طی سال 93 حدود 30 میلیارد ریال یارانه نقدی شیر به دامداران قمی پرداخت شده است.
به گزارش فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، حسین علی‌بیگی اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبه هیئت وزیران، دستورالعملی برای توزیع یارانه تفاوت قیمت شیر خام تحویلی به کارخانجات صنایع لبنی به استان‌ها ابلاغ شد.
وی افزود: معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم بر این اساس اقدام به اطلاع‌رسانی و جمع‌آوری مستندات و تکمیل فرم‌های مربوطه کرد و پس از بررسی و راستی‌آزمایی مستندات، نسبت به ارسال مدارک به وزارتخانه متبوع اقدام شد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: پس از وصول تأییدیه از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در فاز نخست به ازای هر کیلوگرم شیر خام یک‌هزار و 250 ریال به صورت علی‌الحساب به حساب دامداران واریز شد.
علی‌بیگی اضافه کرد: با سرعت عمل و جدیتی که دست‌اندرکاران این بخش داشتند، پرداخت یارانه فاز اول قبل از پایان سال 93 عملیاتی شد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: در اوایل سال 94 توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی، نرخ قطعی تفاوت قیمت شیر خام، یک‌هزار و 440 ریال اعلام شد و بر همین اساس به ازای هر کیلوگرم شیر خام 190 ریال دیگر به حساب دامداران واریز شد.
وی با اشاره به اینکه شیر خام به دو صورت به کارخانجات صنایع لبنی تحویل داده می‌شود، گفت: شیر خام یا به صورت مستقیم توسط خود دامدار به کارخانه تحویل داده می‌شود و یا دامدار شیر خود را به مراکز جمع‌آوری شیر تحویل داده و این مراکز شیرهای جمع‌آوری شده را تحویل کارخانجات می‌دهد.
علی‌بیگی ادامه داد: کل شیر تحویلی به کارخانجات صنایع لبنی، در سه ماه اول سال 93 برابر با 20 هزار و 677 تن بوده است که از این میزان 6 هزار و 534 تن به طور مستقیم و 14 هزار و 143 تن از طریق سکوهای جمع‌آوری به کارخانجات تحویل داده شده است.
وی تصریح کرد: با احتساب مبلغ یارانه فاز یک و دو که یک هزار و 440 ریال محاسبه شده است در مجموع حدود 30 میلیارد ریال یارانه شیر به دامداران قمی پرداخت شده است.
این مسئول گفت: یکی از مزیت‌های این طرح نسبت به طرح‌های پرداخت یارانه در سال‌های گذشته، واریز مستقیم یارانه به حساب دامدار بود که با این روش صحت عملیات به طور خوبی تامین شده و از خطاهای احتمالی به دور بود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com