پای مرغ ایران به روسیه باز شد

پای مرغ ایران به  روسیه باز شد
کشتارگاه‌های واحدهای گروه تولیدی درنا دلیجان و تهران ماکیان مرغ الوان که دارای مجهزترین تجهیزات روز دنیا هستند، مجوز صادرات گوشت مرغ به روسیه گرفتند که در صورت حمایت دولت و اختصاص یارانه حمل و نقل به پایداری صادرات خواهند رسید.
مدیرعامل اتحادیه پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی امروز در گفتگو با ایانا با اعلام این خبر گفت: هرچند صادرات مرغ به کشور روسیه به‌عنوان یک فرصت اقتصادی مطرح می‌شود، اما زمانی می‌توان از این فرصت ایجادشده برای صادرات پایدار استفاده کرد که برای تأمین هزینه بالای حمل و نقل، چاره‌اندیشی کرد.
محمد یوسفی افزود: برای صادرات هر کیلوگرم گوشت مرغ به کشور روسیه، هزینه حمل حدود یک‌هزار و 400 تا یک‌هزار و 500 تومان متوجه صادرکنندگان ایرانی است؛ لذا بدون در نظر گرفتن یارانه حمل و نقل، عملاً صرفه اقتصادی برای صادرات گوشت مرغ وجود ندارد.
وی با اشاره به تجهیز ناوگان حمل و نقل خاطرنشان کرد: برای صادرات مرغ به کشور روسیه هم از طریق دریای شمال و هم خلیج فارس و از طریق کشتی‌های دارای سردخانه می‌توان اقدام کرد، اما هزینه انتقال آن بسیار بالا است.
"گروه تولیدی درنا دلیجان" و "تهران ماکیان" صادرکنندگان مرغ به روسیه
مدیرعامل اتحادیه پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی ادامه داد: برای صادرات مرغ به روسیه پس از اعزام گروه بازرسی از سوی روس‌ها، دو واحد "گروه تولیدی درنا دلیجان" و "تهران ماکیان مرغ الوان" که دارای تجهیزات مدرن و استانداردهای روز بودند، انتخاب شدند.
یوسفی تصریح کرد: استانداردهای این دو واحد مرغداری که دارای کشتارگاه‌های بسیار پیشرفته هستند، از برخی استانداردهای کشورهای اروپایی نیز بالاتر است و دارای بهترین امکانات بسته‌بندی و تولید هستند که توانسته‌اند از عهده استانداردهای سختگیرانه روسی‌ها برآیند.
وی یادآور شد: باقیمانده آنتی‌بیوتیک در گوشت مرغ و وزن لاشه به میزان یک‌هزار و 100 تا یک‌هزار و 400 گرم و همچنین بسته‌بندی متناسب با بازار روس، ازجمله استانداردهایی بود که در این دو واحد مرغداری اعمال می‌شود.
صادرات مرغ به عراق و افغانستان صرفه بیشتری دارد
مدیرعامل اتحادیه پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی تأکید کرد: به‌علت مسافت بالای کشور روسیه، هزینه حمل و نقل و صادرات به این کشور بسیار بالا است، در حالی که صادرات به کشور عراق و افغانستان با کمتر از 150 تومان صرفه اقتصادی بیشتری دارد.
یوسفی اظهار داشت: صادرکنندگان برزیلی برای هر کیلوگرم مرغ صادراتی بین دو تا سه دلار یارانه دریافت می‌کنند، لذا انتظار می‌رود برای تسهیل صادرات، یارانه حمل و نقل و حمایت از صادرکنندگان در دستور کار قرار گیرد.

ITPNews : یادآور می شود گروه تولیدی درناى مرغ دلیجان، مشتمل بر ١٣ شرکت فعال در زمینه صنعت طیور ( مرغ مادر، مرغ گوشتى، پرورش بوقلمون، کشتارگاه طیور، سردخانه مواد غذائى، کارخانه ى خوراک دام و طیور، دو واحد عظیم قطعه بندى و بسته بندى، کارخانه کارتن و نایلون، گاودارى شیرى، شرکت بازرگانى بین المللى، ... ) می باشد.
این شرکت در ٩ سال گذشته از صادرکنندگان نمونه و کارآفرینان برتر بوده، و در سال ١٣٩٣ نود و نه مورد صادرات گوشت مرغ، خمیر مرغ، پاى مرغ و تخم مرغ نطفه دار گوشتى به بیش از ١٠ کشور جهان داشته است

 
نظرات شما
  •  

    دکتر گفت : ۹۴/۰۳/۰۵

    صادرکنندگان برزیلی برای هر کیلوگرم مرغ صادراتی بین دو تا سه دلار یارانه دریافت می‌کنند!!!!!!!!!!!!!!!!
    این حرف کاملاً اشتباه است آنها حداکثر در هر تن 2 دلار دریافت می کنند. خواهشا اصلاح شود

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com