نیازی به واردات گوشت برزیلی نداریم

نیازی به واردات گوشت برزیلی نداریم
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس،با تاکید بر اینکه کمبودی در زمینه گوشت مصرفی مردم وجود ندارد، گفت: واردات گوشت قرمز به کشور در این برهه از زمان هیچ توجیه منطقی نداشته و به خروج ارز از کشور منجر می شود.
محمدتقی توکلی با تاکید براینکه با توجه به عرضه فراوان دام کمبودی در زمینه گوشت مصرفی مردم وجود ندارد، گفت: واردات دام زنده و گوشت قرمز به علت مازاد نیاز بودن به صلاح نیست.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ملاک تنظیم بازار باید همسو بودن نیاز با میزان تولید باشد، افزود:درحال حاضر با توجه به اتخاذ تدابیر مناسب ازسوی دستگاه های مسئول هیچ نیازی به واردات گوشت یا دام زنده نداریم.
این نماینده مردم درمجلس نهم، با اشاره به برخی زمزمه ها مبنی بر واردات گوشت از کشور برزیل، تصریح کرد: با توجه به قانون انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت هر نوع وارداتی بدون توجه به نیاز کشور با پاسخگویی وزارت کشاورزی همراه خواهد شد.
واردات بدون توجه به نیاز کشورمعضلی که تحقق اقتصاد مقاومتی را با مشکل مواجه کرده است
وی با تاکید بر اینکه درصورت لزوم و ضرورت به واردات گوشت قرمز باید سلامت آن مورد تایید باشد، گفت:واردات گوشت قرمز به کشور دراین برهه از زمان هیچ توجیه منطقی نداشته و به خروج ارز از کشور منجر می شود.
توکلی با بیان اینکه توجه به اقتصاد مقاومتی باید سرلوحه هرنوع وارداتی باشد،افزود: واردات بدون توجه به نیاز کشورمعضلی است که تحقق اقتصاد مقاومتی را نیز با مشکلات عدیده مواجه می کند.
این نماینده مردم درمجلس نهم، با تاکید براینکه وزارت جهاد کشاورزی با سیاست گذاری دقیق باید مانع از واردات بی حد و حصر شود،افزود: هر نوع وارداتی که بدون حساب و کتاب صورت بگیرد به ضرر اقتصاد کشور است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه تولید کافی برای تامین گوشت مورد نیاز مردم صورت گرفته می توانیم مازاد مصرف را صادر و از عواید اقتصادی آن استفاده کنیم.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: برنامه زمان‌بندی سالیانه ملاک خوبی برای سنجش میزان نیاز بوده که می تواند حجم و میزان واردات هرنوع کالایی را به خوبی مشخص کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com