نشست بررسی کاهش دوره تولید مرغ گوشتی در اراک برگزار شد

نشست بررسی کاهش دوره تولید مرغ گوشتی در اراک برگزار شد
نشست کاهش دوره تولید گوشت مرغ در مرغداری های استان مرکزی از 54 روز به 42 روز با حضور مدیران جهاد کشاورزی، دامپزشکی این استان در اراک برگزار شد.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در این نشست گفت: کاهش دوره تولید مرغ از 55 روز به 35 روز در راستای اجرای سیاست های دامپزشکی کشور برای ارتقای کیفیت گوشت مرغ، کاهش بیماری ها، افزایش حضور در بازارهای جهانی از ابتدای آذرماه امسال در مرغداری های کشور اجرایی شده است.
سیروس سلمان نژاد افزود: عرضه مرغ با سن 42 روز و وزن 1800 تا 2200 کیلوگرم از برنامه های سازمان دامپزشکی کشور در مرحله نخست این طرح بوده و مرحله های بعدی هدفگذاری دست یابی به سن 35 روز و وزن 1600 کیلوگرم به استان است.
وی ادامه داد: برای اجرای هرچه بهتر این طرح در استان مرکزی مکاتباتی با دامپزشکی های شهرستان های استان و دستگاه های مربوطه انجام شده است.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، کاهش زمان جوجه ریزی در مرغداری ها از 15 روز به 10 روز و معرفی به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات را از جمله سیاست های تشویقی جهاد کشاورزی برای کاهش سن تولید و رعایت کردن دوره زمان پرورش در مرغداری ها عنوان کرد.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در این نشست گفت: ارتقاء کیفیت محصول تولیدی و تامین سلامت جامعه، دست یابی به استاندارد های جهانی برای افزایش صادرات و حضور در بازارهای جهانی، ایجاد انگیزه برای افزایش تولید از جمله اهداف کاهش سن تولید مرغ به شش هفته و وزن گیری 1500 تا 1200 کیلوگرم است.
حمیدرضا اخوان افزود: کاهش چربی، افزایش ارزش غذایی، کاهش مصرف دان، بهبود ضریب تبدیل غذایی، بهبود اشتغالزایی، پیشگیری و کاهش احتمالی آلودگی در بیماری و زمینه سازی برای افزایش صادرات از جمله مزایای دیگر ین طرح است.
مدیرامور طیور جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: این استان با دارا بودن 590 واحد مرغداری گوشتی دارای پروانه بهره برداری به ظرفیت بیش از 11 میلیون قطعه در هر دوره است که در سال 94 با استفاده از 75 درصد از توان تولید خود بیش از 54000 تن گوشت مرغ تولید کرده است.
همایون نادری نیا آموزش و فرهنگ سازی برای استفاده از مرغ با سن 42 روزه و وزن 1600 کیلوگرم را از جمله اهداف این نشست عنوان کرد و افزود: فرهنگ سازی استفاده از گوشت سالم باید در بطن جامعه گسترش یابد که در این راستا همه دستگاه های مختلف باید مشارکتی فعال داشته باشند.
استان مرکزی به رغم صنعتی بودن جزء 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است.
استان مرکزی با تولید حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن تولید گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری در کشور برخوردار است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com