نرخ مصوب مرغ ۶۶۰۰ تومان اعلام شد

نرخ مصوب مرغ ۶۶۰۰ تومان اعلام شد

مهدی یوسف‌خانی در گفت‌و‌گو با  تسنیم با اشاره به دلایل افزایش قیمت اخیر مرغ، افزود: با وجود افزایش چند صد تومانی قیمت مرغ دربازار مصرف، قیمت این محصول هنوز ارزان است و باید نرخ  هر کیلوگرم از این محصول به قیمت تعادلی 7هزار تومانی برسد.
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران ادامه داد:ستاد تنظیم بازار برای جلوگیری از ضرر و زیان مرغداران و حمایت از تولید پایدار قیمت این محصول را 7 تا 7هزار و 200 تومان اعلام کرده است اما نرخ این محصول در بازار مصرف کمتر از قیمت در نظر گرفته شده است.
یوسف‌خانی با پیش‌بینی افزایش دوباره قیمت مرغ در ماه مبارک رمضان به‌دلیل بالا رفتن تقاضا اظهار داشت: با افزایش تقاضا در ماه رمضان قیمت مرغ در بازار مصرف کمی افزایش می‌یابد اما به‌دلیل تولید مناسب در ماه رمضان امسال، به‌خلاف شب عید بحث گرانی مرغ وجود ندارد و قیمت این محصول از 7هزار و 100 تا 7هزار و 200 تومان عبور نمی‌کند.
وی تصریح کرد: اتحادیه  روز گذشته قیمت مصوب 6600 تومانی مرغ را با در نظر گرفتن 500 تومان سود در هر کیلوگرم به خرده فروشی‌ها اعلام کرد اما به‌دلیل رقابتی که در بازار وجود دارد این نرخ در برخی خرده فروشی‌ها کمتر است.
ارزان‌فروشی مرغ در واحدهای بدون مجوز
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران در باره تخلفات مرغ فروشی‌ها گفت: در حال حاضر موضوع گران فروشی حتی در مناطق بالایی شهر نیز مطرح نیست اما ارزان فروشی یکی از موارد رایج فروشندگان بدون مجوز اتحادیه است که برای جذب مشتری اقدام به فروش مرغ به کمتر از نرخ مصوب می‌کنند.
یوسف‌خانی اظهار داشت: به‌طور معمول درمواردی اقدام به برخورد با کم‌فروشی می‌شود که از واحد صنفی شکایت شده باشد، اما یکی از جریمه‌های معمول واحد‌های پروتئینی ناشی ازبرخوردهای بهداشتی دامپزشکی است.
وی در پایان مدعی شد: در حالی واحدهای صنفی ما با جریمه‌های سنگین دامپزشکی و معدوم سازی محصولات خود روبه‌رو می‌شوند که دامپزشکی دستور العملی به اتحادیه برای اعلام به واحدهای صنفی نداده است.

 
نظرات شما
  •  

    armin D.r.v گفت : ۹۴/۰۳/۰۲

    وزیر باقلوا تلیت کرده شما هم خربزه ببین چه شی دربیاد از دسپخت

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com